افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
راه تغییر رشته برای دانش‌آموزان کلاس دهمی باز است
24 آبان 1401 - 13:25
شناسه : 33676

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: راه برای تغییر رشته دانش آموزان کلاس دهمی باز است و می‌توانند از رشته‌های نظری به رشته‌های فنی تغییر رشته بدهند.

پ
پ

حامد شاهینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در برنامه بودن توسعه هنرستان‌ها، گفت: در فرآیند تغییر رشته دانش‌آموزان سخت گیری زیادی نمی‌کنیم و راه را برای تغییر رشته دانش آموزان باز گذاشته‌ایم.

وی بهترین زمان برای تغییر رشته دانش آموزان کلاس دهمی را قبل از اتمام پایه دهم عنوان کرد و افزود: تا قبل از این زمان امکان تغییر رشته این دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.

رئیس اداره آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفته شدن فرصتی برای تغییر رشته دانش آموزان کلاس دهمی در پایان سال تحصیلی، گفت: دانش‌آموزانی که تمایل به تغییر رشته داشته باشند، در یک بازه زمانی خاص که از سوی مشاورین مدارس به دانش‌آموزان اعلام می شود، می توانند پیگیر فرآیند تغییر رشته خود باشند.

 شاهینی اضافه کرد: دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته به هنرستان‌ها در پایان کلاس دهم می‌توانند با شرکت در امتحانات مهارتی خاص رشته ای که دوست دارند، ادامه تحصیل در آن رشته را انتخاب کنند.

 وی ادامه داد: امکان تغییر رشته برای دانش‌آموزان پایه یازدهم هم با در نظر گرفتن شرایط این دانش‌آموزان از سوی کمیسیون‌های تخصصی و با رعایت قوانین خاص وجود دارد.

وی اشاره ای هم به فراهم بودن امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکترا برای هنرجویان هنرستان‌ها داشت و گفت: هنرجویان هنرستان‌ها می توانند ضمن برنامه‌ریزی برای مهارت آموزی و اشتغال سریعتر، برای ادامه تحصیل خود تا مقطع دکتری نیز برنامه‌ریزی کنند.

وی اشاره ای هم به اقبال بیشتر دانش‌آموزان کلاس دهمی امسال برای تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش داشت و گفت: امسال ۳۲ درصد دانش آموزان کلاس نهمی تحصیل در هنرستان ها را انتخاب کردند.

شاهینی یاداوری کرد: سال تحصیلی گذشته ۳۰ درصد دانش‌آموزان کلاس نهمی استان در فرآیند انتخاب رشته متقاضی تحصیل در هنرستان ها شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۶۱ هنرستان دارد، گفت: هنرستان های استان بیش از ۲۱ هزار هنرآموز و معادل حدود ۳۱ درصد مجموع دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان هنرجو دارند.

شاهینی سپس با تاکید بر اینکه  چشم و هم چشمی در فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، گفت: هر فردی توانایی، استعداد و علایق خاص خود را دارد، لذا از دانش آموزان و خانواده های آنها درخواست داریم تا از روی چشم و هم چشمی با دوستان و خویشاوندان انتخاب رشته نکنند تا بعدا پشیمان نشوند. 

شاهینی با تاکید بر اینکه جامعه به رشته‌های مهارتی هم نیاز دارد، گفت: امروز دنیا به سمت آموزش های مهارتی سمت و سو گرفته، چون عموما فردی که در یک زمینه خاص مهارت داشته باشد، بیکار نمی‌ماند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷