افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33396 تعداد نوشته های امروز : 1×
توقف صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق
25 اردیبهشت 1402 - 17:02
شناسه : 37754

مدیر گمرک پرویزخان اعلام کرد : به دلیل اخذ تعرفه های سنگین از سوی مسئولان اقلیم کردستان عراق ، صادرات محصولات کشاورزی به این منطقه متوقف شده است .

پ
پ

توقف صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراقبه گزارش افق کرمانشاه، مطلبی مدیر گمرک پرویزخان گفت : با توجه به آغاز برداشت محصولات کشاورزی در اقلیم کردستان عراق، مسئولان اقلیم برای حمایت ازکشاورزان منطقه، اقدام به تعیین تعرفه های گمرکی سنگین برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی کرمانشاه از جمله صادرکنندگان سیب زمینی، هندوانه، پیاز و گوجه فرنگی کرده اند که همین امر باعث متضرر شدن صادرکنندگان ایرانی فعال دراین عرصه شده است و عملا صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق را متوقف کرده است .

برداشت محصولات کشاورزی در اقلیم کردستان عراق از اردیبهشت آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

روابط عمومی اداره‌کل گمرک پرویزخان هم اعلام کرد : با اعلام مسؤولان مرز پرویزخان اقلیم کردستان عراق از روز سه‌شنبه طرف عراقی محصول گوجه‌فرنگی را با تعرفه سنگین  پذیرش خواهند کرد و امروز(دوشنبه ۲۵ اردیبهشت) آخرین مهلت صادرات این محصول با تعرفه متعارف از مرز پرویرخان است.

مسؤولان و مقامات وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق هر ساله در راستای حمایت از این محصول تولیدی خود ممنوعیت‌هایی در طول سال لحاظ می‌کنند.

پرویزخان از مرزهای مهم صادراتی کشور به اقلیم کردستان است و هم اکنون به طور میانگین روزانه بالغ بر ۱۵۰۰ کامیون شامل صادرات، حمل یکسره و ترانزیت سوخت در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷