افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 28 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33668 تعداد نوشته های امروز : 21×
هوای ۳ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار دارد
05 خرداد 1402 - 16:03
شناسه : 38223

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد: شاخص کیفی هوا از صبح امروز در شهرستان‌های قصرشیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب نشانگر  عدد ۵۰۰ است و هوای شهرستان‌ها در حالت بحرانی قرار دارد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، هوای 3 شهر ستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار داردجلیلیان افزود :شاخص کیفی هوا AQi تا صبح امروز ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ در ایستگاه قصرشیرین عدد ۵۰۰ و در اینشهر ستان  وضعیت قهوه ای و شرایط بحرانی اعلام می شود  . 

به گفته وی هم اکنون هوای شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب  هم دروضعیت بحرانی است  .

 اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه هم اعلام کرد: ورود سامانه ناپایدار از شب گذشته به قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی در صبح امروز جمعه به میزان ۵۰ متر شد.

دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹هزار متر و ۹۵۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

 از ابتدای امسال تاکنون  هوای قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب  ۲۰ روز غبار آلود بوده است .

سامانه ناپایدار طبق پیش بینی های قبلی صورت گرفته تا اواخر وقت امروز فعال خواهد بود که البته خروج گرد و خاک منطقه بستگی به وزش باد دارد .

طبق توصیه های کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷