افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 1 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33745 تعداد نوشته های امروز : 19×
گرما با چاشنی بیماری
21 تیر 1402 - 20:24
شناسه : 41483

روند مراجعات به مراکز درمانی با علائم گرمازدگی حاد چندان زیاد نیست، اما تعداد افرادی که با علائمی ازجمله سردرد، تب، بی‌حالی یا استفراغ و اسهال خودشان را به بخش‌های اورژانس بیمارستانی می‌رسانند، قابل‌توجه است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از روزنامه همشهری، بخشی از آنها به‌دلیل گرمازدگی و بخشی دیگر هم به‌دلیل مسمومیت‌های غذایی به‌دلیل گرمای هوا، ناچار به مراجعه به پزشکان اورژانس هستند. همین چند روز پیش بود که کارشناسان هواشناسی سومین هفته تیر ۱۴۰۲ را گرم‌ترین هفته ایران در ۱۱سال اخیر اعلام کردندو اطلاعات ماهواره‌ای هم دمای بسیاری از کلانشهرهای کشور را بیشتر از ۴۰درجه پیش‌بینی ‌کرد.

هرچند این خبر از سوی مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تأیید نشد اما هوای تهران همین حالا در گرم‌ترین ساعات به ۳۹درجه هم می‌رسد و اهوازی‌ها گرمای نزدیک به ۵۰درجه دارند؛ گرمایی که افراد را با مشکلات زیادی در ترددهای روزانه مواجه و مسمومیت‌های غذایی را تشدید کرده است.

البته که براساس اعلام کارشناسان اورژانس میزان مراجعات اورژانسی به سبب گرمازدگی افزایش قابل‌توجه نداشته اما آنها توصیه می‌کنند که اگر اقدامات اولیه برای عبور از گرمازدگی منجر به بهبودی فرد گرمازده نشد یا شرایطش وخیم‌تر شد، بیمار باید به مراکز درمانی منتقل شود.

گرما با چاشنی بیماری

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷