افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
23 مرداد 1402 - 11:32
شناسه : 44860

ساماندهی حاشیه رودخانه “قره‌سو” موضوعی که قرار بود چند ماه پیش انجام شود هنوز بین شهرداری و آب منطقه‌ای کرمانشاه تعیین تکلیف نشده است.

پ
پ

پس از جلوگیری از ورود فاضلاب به قره سو در محدوده پل غربی و شرقی رودخانه قره‌سو، مقرر شد کار ساماندهی رودخانه همزمان توسط آب منطقه‌ای و شهرداری انجام شود، اما هنوز هیچکدام از این دو دستگاه پای کار نیامده‌اند، در حالی‌که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان این کار باید به صورت توأم از سوی شهرداری و آب منطقه‌ای انجام شود.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه هنوز نه شهرداری و نه آب منطقه‌ای برای ساماندهی رودخانه قره‌سو پای کار نیامده‌اند، گفت: این در حالیست که در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان کرمانشاه به ریاست استاندار مصوب شد که ساماندهی قره سو همزمان توسط آب منطقه‌ای و شهرداری صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در قانون پیشگیری و مدیریت بحران کشور به صراحت تاکید شده هر مصوبه‌ای در ستاد مدیریت و پیشگیری از بحران استان‌ها از سوی دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است و از همین رو این دو دستگاه موظفند برای ساماندهی قره سو پای کار بیایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرماشاه ادامه داد: آنچه که اکنون مانع کار شده این است که بر اساس قانون مالکیت، رودخانه در اختیار آب منطقه‌ای بوده و لازم است طی تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آب منطقه‌ای، بهره‌برداری از رودخانه به شهرداری واگذار شود تا شهرداری هم بتواند آنجا کار کند.

یگانه با بیان اینکه هنوز چنین تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آب منطقه‌ای مبادله نشده و دلیل آن نیز مشخص نیست، یادآور شد: امیدواریم در جلسه‌ ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان که اواخر این ماه یا اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود، بتوان با تاکید مدیریت ارشد استان این موضوع را تعیین تکلیف کرد.

وی اضافه کرد: بارها تلاش شده این دو دستگاه در این زمینه به توافق برسند که هنوز اجرایی نشده است.

یگانه ساماندهی رودخانه قره سو و زیباسازی لاین شمالی و جنوبی آن را کاری پیچیده دانست که نیازمند همراهی آب منطقه‌ای و شهرداری به صورت همزمان است، زیرا برخی از امکانات مورد نیاز را آب منطقه‌ای در اختیار دارد و برخی کارها را نیز شهرداری باید انجام دهد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷