افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 8 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33879 تعداد نوشته های امروز : 1×
باید اتحاد بین شیعه و سنی را تقویت کنیم
08 مهر 1402 - 14:52
شناسه : 47633

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه اقتدار کنونی ایران اسلامی در سایه اتحاد بین شیعه و سنی ایجاد شده است، گفت: باید اتحاد بین شیعه و سنی را تقویت کنیم.

پ
پ

آیت الله مصطفی علما، امروز(۸ مهر) در سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت که با حضور استاندار کرمانشاه و بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اتحاد شیعه و سنی را رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اقتدار کنونی ایران اسلامی در سایه اتحاد بین اهل تسنن و تشیع به دست آمده و برای حفظ آن باید این اتحاد را تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: شیعه و سنی با هم برادر بوده و مشترکات زیادی دارند که با تمرکز بر این مشترکات می توانند در مسیر پیشرفت بیشتر قرار بگیرند.

آیت‌الله علما تاکید کرد: اهل تسنن و تشیع در قرآن، نماز، حج و دیگر واجبات مشترک بوده و اختلافات جزیی با هم دارند که این اختلافات نباید باعث تفرقه بین آنها شود.

شیعه و سنی برای پیشرفت اسلام باید فدایی هم شوند 

حجت الاسلام محمدحسن زمانی  معاون حوزه علمیه قم نیز در این همایش با بیان اینکه شیعه و سنی برای پیشرفت اسلام باید فدایی هم شوند، گفت: وحدت تاکتیک نبوده و رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

 وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ایران اسلامی که زیر سایه وحدت شیعه و سنی به دست آمده در دنیا بی نظیر است، گفت: در سایه اتحاد بین شیعه و سنی است که امروز اقتدار داریم و در سایه این اقتدار دشمنان جرات حمله به خاک ایران اسلامی را ندارند. 

 وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه جزو استانهای موفق در حوزه وحدت است، گفت: این استان به عنوان یکی از الگوهای وحدت در کشور شناخته می‌شود. 

وی در ادامه از پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین الگوی جهان آفرینش یاد کرد و افزود: تمام صفات والای انسانی در شخصیت پیامبراکرم(ص) جمع شده، لذا باید شخصیت ایشان را به جامعه بشناسانیم.

زمانی از “عبودیت و بندگی” به عنوان مهمترین ویژگی شخصیتی پیامبر اکرم(ص) یاد کرد و افزود: عبودیت، پیامبر اکرم(ص) را در طراز یک شخصیت جهانی قرار داده و ما نیز باید از ایشان الگوبرداری کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: مدیران و مسئولان جامعه برای موفقیت در امور ابتدا باید روی خودشان کار کرده و خود را به درجات بالای عبودیت برسانند.

 وی با بیان اینکه “نان ” و “نام” دو آفت کُشنده هستند که می توانند ارزش کارهای ما را در هر جایگاهی پایین بیاورند، تاکید کرد: خدا نکند هیچکس به ویژه مسئولین گرفتار این دو آفت شوند که در این صورت نه خیر دنیا خواهند دید و در آخرت پرونده خوبی خواهند داشت.

زمانی از “تقوا” به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی مهم پیامبر اکرم(ص) یاد کرد و افزود: برای تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به دنیا باید در درجه اول مدیران و مسئوان خود را به اوج تقوا رسانده و جامعه را هم به سمت تقوا رهنمون کنند.

وی “مودت” را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته شخصیتی پیامبر اکرم(ص) برشمرد و گفت: مسلمانان برای پیشرفت باید مودت و محبت را سرلوحه کار خود قرار دهند و اختلافات جزیی با یکدیگر را کنار بگذارند.

همه باید برای تقویت اتحاد بین شیعه و سنی تلاش کنیم 

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش با موضوع پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی برگزار شده و امیدواریم نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب داشته باشد.

فاطمی نسب با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی بین شیعه و سنی دشمنان در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب نتوانسته اند با وجود توطئه چینی های فراوان خدشه ای به نظام وارد کنند، گفت: برای مقابله با توطئه های دشمنان همه باید پای کار باشیم و برای تقویت اتحاد بین شیعه و سنی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای بر هم زدن آرامش و امنیت جامعه با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی دریغ نخواهند کرد و مقابله با توطئه های آنها هوشیاری مسلمانان را می طلبد.

در این همایش از مجاهدت های بیش چهل ساله حاج ماموستا احمد فخری امام جمعه جوانرود به عنوان یکی از منادیان وحدت تجلیل شد.

قرائت بیانیه وحدت و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس از دیگر برنامه های سی وپنجمین همایش  بزرگ وحدت در کرمانشاه بود.

باید اتحاد بین شیعه و سنی را تقویت کنیم

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷