افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33396 تعداد نوشته های امروز : 1×
28 آبان 1402 - 14:52
شناسه : 51107

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم سوق دادن جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی گفت: برای این کار باید روی گروه های سنی کودک و نوجوان متمرکز شویم.

پ
پ

محمدطیب صحرایی، امروز( ۲۸ آبان) در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که با حضور جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه دین اسلام تنها دینی است که معجزه اصلی آن کتاب است، گفت: در اسلام تاکیدات فراوانی بر خواندن و مطالعه شده و با توجه به این تاکیدات باید اهمیت ویژه ای برای کتاب و کتابخوانی قائل شویم.

وی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای کتابخوان داشته باشیم، با نصب بنر و پوستر و … محقق نمی شود و باید کتاب و کتابخوانی به یک ارزش درونی برای افراد تبدیل شود.

صحرایی گفت: جامعه باید به ضرورت و اهمیت کتاب و کتاب خوانی پی ببرد و آن زمان است که خود افراد سراغ کتاب می روند و نیازی به تبلیغ روی در و دیوار نیست.

استاندار کرمانشاه افزود: برای ترویج کتابخوانی در جامعه بهترین رده سنی که باید روی آن متمرکز شویم، کودکان و نوجوانان هستند و باید از دوران کودکی و نوجوانی بتوانیم افراد را کتابخوان بار بیاوریم.

وی افزود: برای سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتاب، باید به آنها امید داد تا با امید و انگیزه سمت کتاب رفته و کتاب های مناسب را انتخاب کند.

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه های استان نیاز به بازطراحی دارند، گفت: در حال حاضر تنها بخشی از خدمات کتابخانه ای در کتابخانه های استان ارائه می شود و برای ارائه تمام خدمات نیاز به بازطراحی کتابخانه ها داریم که این امر نیازمند تامین اعتبار است.

وی افزود: بطور مثال بخش کودک در کتابخانه های ما به آن شکل که باید وجود ندارد و برای ارائه این خدمات باید بازطراحی جدیدی در کتابخانه های استان صورت گیرد.

برای کتابخوان کردن جامعه باید روی کودکان و نوجوانان متمرکز شویم

در پایان این مراسم از فعالان، پیشکسوتان و نفرات برتر حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل و دو کتابخانه “امام صادق (ع)” شهرستان دالاهو و کتابخانه “امیر کبیر” شهرستان کرمانشاه به عنوان کتابخانه های برتر، “سهیلا افتخاری” کتابدار کتابخانه «رشید یاسمی» به عنوان کتابدار برتر و “یکتا مرادی”، “آسو منصوری”، “آریا رجبی”، “مریم احمدی” و “محمدولی نظری” در رده های سنی مختلف به عنوان کتابخوان های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷