افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33396 تعداد نوشته های امروز : 1×
تکمیل مدرسه خیریه زنده یاد باباخانی ویژه دانش آموزان اوتیسم درکرمانشاه
14 آذر 1402 - 11:39
شناسه : 52124

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به زودی افتتاح مدرسه خیریه زنده یاد احمد باباخانی ویژه دانش آموزان اوتیسم در کرمانشاه گشایش می یابد.

پ
پ

تکمیل مدرسه خیریه باباخانی ویژه دانش آموزان اوتیسم درکرمانشاه
به گزارش افق کرمانشاه، سلمان محمدی  به مناسبت روز معلولین گفت: در تقویم ما یک روز به نام روز معلول معرفی شده، اما همه ما باید در همه روز‌های سال برای رشد و پیشرفت معلولین تلاش کنیم.
وی گفت: در آموزش و پرورش استان در آموزش استثنایی ۱۶۰۰ دانش‌آموز داریم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر هم به صورت تلفیقی در مدارس عادی در حال درس خواندن هستند همچنین ۷۰ مدرسه استثنایی در کرمانشاه وجود دارد.
وی افزود: یکی از کار‌های بزرگ دولت سیزدهم همزمان با جذب نیروی ابتدایی ۱۰۴ نفر آموزگار استثنایی مشغول به کار شدند و ۲۲ نفر هم بعد از سال‌ها برای توانبخشی (کار درمانی و گفتار درمانی) استخدام کرده‌ایم
محمدبیگی رییس اداره آموزش آموزش و پرورش استثنایی  استان کرمانشاه در ادامه گفت: مراکز جامع به ارائه خدمات سنجش، اختلالات یادگیری، مشاوره و توانبخشی به دانش آموزان که در مدارس عادی تدریس می‌کنند، اما دارای اشکال یادگیری اند می‌پردازد و با شناسایی آموزگاران به مراکز جامع ارجاع داده می‌شوند و ما در مراکز جامع با شناسایی بالینی کار مداخله و درمان را انجام می‌دهیم.
محمد بیگی گفت: سال گذشته حدود ۹۰ نفر در زمینه هوش دارای کم توانی بودند و در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل شدند.
وی ادامه داد: این تعداد ابتدا در پایگاه‌های اولیه و بعد به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند که توسط همکاران تخصصی سنجش تخصصی از آن‌ها انجام شد و سپس به مراکز عادی و یا استثنایی معرفی شدند.
وی گفت: در ۷۰ واحد آموزشی به هفت گروه نابینا، ناشنوا، کم توان جسمی حرکتی، دارای هیجان اختلال رفتاری، اوتیسم و … خدمات آموزشی ارائه می‌شود ۴۴۳ همکار در بخش آموزشی کار می‌کنند و ۱۰۸ نفر هم در مراکز جامع مشغول فعالیتند
وی ادامه داد دانش آموزان تلفیقی فراگیر دانش آموزانی هستند که هوش بهر عادی دارند، اما یا نابینا یا ناشنوا یا دارای اختلال جسمی حرکتی اند ۲۵۰۰ دانش آموز هم دیرآموز هستند که از نظر هوش نه عادی هستند نه کم توانند و در مدارس عادی و تحت پوشش خدمات پشتیبانی در حال تحصیلند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان استثنایی توسعه و تحول مراکز جامع است که رسالت‌های حدود ۲۰گانه برای آن تعریف شده است و توسعه بخشی توانبخشی و مشاوره برای دانش آموزان است با جذب نیرو‌های تخصصی و توسعه مراکز پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای و رشته‌های تحصیلی این مراکز به مجموعه فعالیت‌های این حوزه تنوع دهیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷