افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 24 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 31071 تعداد نوشته های امروز : 21×
5 دلیل برای مصرف توت‌ها در بهار!22 اردیبهشت 1400 ساعت: 08:2
24 اردیبهشت 1400 - 14:42
شناسه : 537

در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین خواص توت‌ها اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:    ۱. کمک به هضم بهتر  توت‌ها مانند بسیاری از میوه‌ها یا سبزی‌ها حجم فراوانی از فیبر غذایی را درون خود جای داده‌اند. دریافت فیبر کافی در طول روز به هضم بهتر مواد غذایی و افزایش حرکات دودی روده […]

پ
پ

در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین خواص توت‌ها اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از: 

 

۱. کمک به هضم بهتر 

توت‌ها مانند بسیاری از میوه‌ها یا سبزی‌ها حجم فراوانی از فیبر غذایی را درون خود جای داده‌اند. دریافت فیبر کافی در طول روز به هضم بهتر مواد غذایی و افزایش حرکات دودی روده کمک می‌کند. به این ترتیب، احتمال ابتلا به یبوست در افرادی که به‌صورت روزانه انواع توت را در فصل بهار مصرف می‌کنند، کاهش پیدا می کند. 

 

۲. کمک به افزایش گردش خون 

انواع توت، خصوصا توت‌های سیاه و قرمز می‌توانند تولید گلبول‌های قرمز خونی را افزایش دهند. توت‌های رنگی حاوی آهن غیر هِم هستند و می‌توانند، علاوه بر بهبود گردش خون در بدن، گردش اکسیژن در بافت‌ها و ارگان‌های مختلف بدن را بهتر کنند. زمانی که گردش خون و اکسیژن‌رسانی به‌خوبی در بدن انجام شود، سوخت‌وساز بدن هم با سرعت بهتری انجام می شود و عملکرد سیستم ایمنی ارتقا پیدا می کند. 

 

۳. کمک به کاهش التهاب در بدن 

تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف روزانه انواع توت خصوصا توت‌های سیاه و قرمز در فصل بهار، به کاهش التهابات بدنی منتهی می‌شود. توت‌ها حاوی ترکیبات ضدالتهابی هستند و مصرف آنها، علاوه بر کاهش التهابات بدنی، باعث تنظیم قند خون، چربی خون و فشار خون می‌شود. به‌علاوه، محققان ثابت کرده‌اند که مصرف منظم توت‌ها در فصل بهار به کاهش دردهای التهابی مانند درد مفاصل هم کمک خواهد کرد. 

 

۴. کمک به افزایش قدرت دفاعی بدن 

انواع توت دارای آنتی‌اکسیدان‌های ارزشمندی مانند ویتامین C و K هستند. دریافت روزانه این ویتامین‌ها به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند و باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی می‌شود. به این منظور، بهتر است که در فصل بهار و تابستان حداقل روزانه یک پیاله از انواع توت‌ها را مصرف کنید. 

 

۵. کمک به کاهش چربی بد خون 

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف منظم توت‌ها، خصوصا توت‌های رنگی، می‌تواند سطح تری‌گلیسرید و چربی بد خون یا LDL را کاهش دهد. زمانی که سطح چربی بد و تری‌گلیسرید خون پایین می‌آید، احتمال ابتلا به گرفتگی عروق خونی، حمله‌های قلبی و سکته‌های قلبی هم شدیدا کاهش پیدا می کند. از آنجایی که معمولا نرخ ابتلا به بیماری‌ها یا حمله‌های قلبی با شروع روزهای گرم سال بالا می‌رود، بنابراین، توصیه می‌شود که افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی حتما در روزهای گرم بهاری و تابستانی مصرف روزانه انواع توت‌های تازه را در رژیم غذایی شان داشته باشند. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: organicfacts

پاپریکا؛ ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها 

۴ غذا پیشنهادی برای بهبود کم‌خونی​​​
۵ ترفند غذا خوردن بدون نگرانی از چاقی شکمی​​​

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.