تاریخ انتشار : 1400/02/24 - 14:43

 کد خبر: 557

انواعی اژ غذاهای جانبی بی‌نظیر20 اردیبهشت 1400 ساعت: 18:2

 دستورالعمل‌های این بخش ایده‌هایی از غذاهای خوشمزه و سالم را به شما ارائه می‌دهد.  خوراک اسفناج فوری  پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های A و K و سایر ویتامین‌های موجود در این خوراک که در کمترین زمان آماده خواهد شد. خوب شاید دوست نداشته باشید اما می‌توانید از آن ایده بگیرید. در این دستور غذایی فوق‌‌العاده فوری از […]

افق کرمانشاه (ofoqkermanshah.ir) :
 دستورالعمل‌های این بخش ایده‌هایی از غذاهای خوشمزه و سالم را به شما ارائه می‌دهد.

 خوراک اسفناج فوری

 پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های A و K و سایر ویتامین‌های موجود در این خوراک که در کمترین زمان آماده خواهد شد. خوب شاید دوست نداشته باشید اما می‌توانید از آن ایده بگیرید. در این دستور غذایی فوق‌‌العاده فوری از اسفناج منجمد استفاده می‌شود که نگهداری آن آسان است.

برنج وحشی با گوجه‌فرنگی خشک‌شده

 این گیاه از انواع برنج‌ها نیست و نوعی گیاه آبزی است. فیبر موجود در برنج وحشی بسیار بیشتر از سایر غلات است. همچنین دارای مواد‌مغذی بسیار و عطر و طعم مطبوع و دلپذیری دارد. در این دستورغذایی از گوجه‌فرنگی خشک‌شده برای تهیه یک غذای جانبی رنگی استفاده می‌شود که در مقابل یک غذای خوشمزه دیگر بیشتر خودنمایی می‌کند.

 کلم‌پیچ و لوبیا سفید 

کلم‌پیچ به دلیل وجود انبوهی از موادمغذی و فیبر به سختی با سبزیجات دیگر رقابت می‌کند و از طرفی باید سبز آن را انتخاب کرد، اگر درست انتخاب نشود ممکن است نرم‌ شده و داخل غذا له شود. این دستورالعمل به تهیه آن کمک می‌کند.

 خوراک رول گوشت سوئیسی  

ممکن است به اندازه کلم پیچ معروف نباشد اما این خوراک سوئیسی نیز مملو از موادمغذی است. همچنین نرمتر و کم‌فیبر است و کار را با آن آسان‌تر می‌کند. در این دستورالعمل از گوشت گاو و کشمش سیاه و از پنیر فتا، سیر و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود.

 سیب‌زمینی شکم‌پر

 این خوراک گاهی ظاهر خوبی پیدا نمی‌کند اما اگر سیب‌زمینی را پوست نکنده و بخورید، مقدار زیادی پتاسیم و فیبر را به بدن اضافه می‌کند. دستورالعمل آن ساده است و طعم جدیدی را به غذاهای مورد علاقه قدیمی می‌دهد و سبزیجات بیشتری را می‌توانید به آن اضافه کنید.

 مارچوبه با سس بالزامیک

مارچوبه دارای ویتامین K و فولات است و فیبر زیادی نیز دارد. این خوراک سس غلیظی نیز دارد که آن را به یک غذای کناری عالی و خوشمزه‌‌تر از استیکی که قبلا دوست داشتید، تبدیل می‌کند.

 کینوا، ریحان و فلفل دلمه‌ای

 کینوا دانه‌ای است که تا حدودی در بین غذاها جدید است و مقدار زیادی فسفر، پتاسیم و آهن دارد. این غذا را با مقداری ماهی تازه یا مرغ‌کبابی امتحان کنید تا یک وعده‌غذایی سالم و دلچسب و کم کالری داشته باشید.

 کلم بروکسل با پنیر و موسیر

این غذا سرخ‌شده است و وقت آن رسیده است که کلم بروکسل را امتحان کنید که فیبر و پتاسیم زیادی دارد و با این دستور‌العمل، ترد و خوشمزه می‌شود.

 هویج با سس زغال‌اخته

 هویج به دلیل ویژگی که دارد، سبزی با مقدار زیادی ویتامین A شناخته می‌شود. به سفره ما رنگ می‌بخشد و طعم آن نیز بسیار دلپذیر است. به خصوص اگر با این دستورالعمل آن را با سس زغال‌اخته، سس سالاد و گردوی تفت داده شده درست کنید.

 پوره سیب‌زمینی با سیر تفت‌داده 

در اینجا یک غذای لذیذ کلاسیک داریم. سیب‌زمینی علاوه بر مواد مغذی، به ما کمک می‌کند تا غذای مفیدی تهیه کنیم. در این دستورالعمل با استفاده از کمی کره به جای خامه، کالری و چربی اشباع‌شده آن را کاهش می‌دهید.

 خوراک کلم و بادام‌زمینی خامه‌ای

کلم خام، ماده اصلی موجود در سالاد گل‌کلم و سرشار از مواد مغذی است و از بدن ما در برابر انواع خاصی از سرطان‌ها از جمله پروستات، روده بزرگ و پستان محافظت می‌کند. بر روی  این غذا، بادام‌زمینی برشته شده می‌ریزند و با کمی مرغ‌کبابی امتحان می‌کنند.

 باقالی‌سبز نوعی غذای ترکیبی

لوبیای‌سبز سرشار از موادمغذی و کم‌کالری است و یک افزودنی سالم برای هر نوع غذای اصلی است و البته طرفداران زیاد و کالری کمی دارد.

 کلم‌پیچ سرخ شده

 کلم نه تنها کم‌کالری است، بلکه دارای موادمغذی گیاهی و طبیعی است که می‌تواند از بدن ما در برابر سرطان و بیماری‌های دیگر محافظت کند و روش‌های جدیدی برای تهیه آن موجود است.

 سیب‌زمینی شیرین و هویج با آب نارنج

این وعده ترکیبی ویتامین A را در طول روز برای بدن تامین می‌کند. سیب‌زمینی شیرین و هویج مقدار زیادی ویتامین A دارند. سیب‌زمینی شیرین همچنین دارای فیبر بیشتر، کالری کمتر و در کل کربوهیدرات کمتری نسبت به سیب‌زمینی سفید دارد.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
 منبع webMD


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


ارسال دیدگاه