تاریخ انتشار : 1400/02/24 - 14:43

 کد خبر: 559

آیا می‌توانم هرچه را دوست دارم بخورم؟20 اردیبهشت 1400 ساعت: 16:2

 به جای بستنی میوه بخورید شما نمی‌توانید هر چقدر که می‌خواهید، بستنی بخورید، با خوردن یک پیاله بستنی مورد علاقه‌تان نمی‌توانید به طور کامل لذت ببرید و فایده‌ای نخواهد داشت زیرا سرشار از قند است. افزایش قندخون می‌تواند موجب تغییر در سطح هورمون‌ها شود. افرایش قندخون موجب عصبانیت و در نهایت منجر به اختلال می‌شود […]

افق کرمانشاه (ofoqkermanshah.ir) :
 به جای بستنی میوه بخورید

شما نمی‌توانید هر چقدر که می‌خواهید، بستنی بخورید، با خوردن یک پیاله بستنی مورد علاقه‌تان نمی‌توانید به طور کامل لذت ببرید و فایده‌ای نخواهد داشت زیرا سرشار از قند است. افزایش قندخون می‌تواند موجب تغییر در سطح هورمون‌ها شود. افرایش قندخون موجب عصبانیت و در نهایت منجر به اختلال می‌شود اما سایر غذاها به بهبود خلق‌وخوی ما کمک می‌کنند.

 توت‌ها

 این میوه آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و به محافظت از سلول‌های بدن در مقابله با استرس کمک می‌کند و می‌تواند احساس افسردگی را نیز کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها را می‌توانید از آجیل‌ها، لوبیاها، گردو یا سبزیجات سبز نیز دریافت کنید.

 اسفناج

 اگر این گیاه طعم و مزه خوبی برایتان ندارد، تقریباً هر نوع سبزی برگ‌پهنی مانند؛ کلم پیچ، کلم برگ، یا برگ‌چغندر چنین طعمی دارد. مهم‌ترین ماده منیزیم موجود در آن است که به ما کمک کند تا آرام‌تر شویم. اطمینان حاصل کنید که روزانه به مقدار کافی از این ماده معدنی را برای سلامت کلی بدن مصرف‌‌ می‌کنید.

 بلغور جو دوسر

 این نوع غلات، یک نوع کربوهیدرات پیچیده است که به آرامی جذب بدن می‌شود و جریان مداومی از انرژی را در بدن ایجاد می‌کند تا متعادل باشیم. همچنین موجب تقویت ماده شیمیایی مغزی به نام سروتونین می‌شود که خلق‌وخوی فرد را بهبود می‌بخشد.

 شکلات تلخ

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو، از سلول‌های بدن محافظت می‌کنند. آنها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که همچنین به کاهش فشار خون کمک می‌کنند، جریان خون را در مغز و قلب تقویت می‌کنند و اضطراب کمتری را ایجاد می‌کنند. شکلات‌‌های تلخ حداقل ۷۰٪ کاکائو و ار بهترین نوع کاکائو هستند اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. اگر به مقدار زیادی شکلات مصرف کنید، کافئین موجود در آن اضطراب را تشدید می‌کند و هیچ‌کس به مقدار زیاد چربی و کالری نیاز ندارد.

 صدف خوراکی 

روی یک ماده معدنی است که به بدن ما کمک می‌کند تا با استرس مقابله کند. بعضی از رژیم‌های غذایی ممکن است مقدار کافی از این ماده معدنی را نداشته باشند. روی را می‌توان از صدف‌ها و نرم‌تنان آب‌ شور دریا دریافت کرد. اگر صدف غذای مورد علاقه‌تان نیست، می توانید آن را از بادام هندی، جگر، گوشت گاو، مرغ یا تخم‌مرغ نیز دریافت کنید.

 پرتقال

 وقتی به این مرکبات فکر می‌کنید ممکن است به یاد ویتامین C بیافتید و دلیل اصلی آن این است که به رفع اضطراب کمک می‌کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که یک رژیم‌غذایی سرشار از ویتامین‌سی موجب ایجاد آرامش شده و آرامش  ذهنی بهتری را در فرد ایجاد می‌کند.

 ساردین

 این ماهی‌های کوچک برای همه سنین مناسب نیستند اما مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ دارند که به رفع افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. دلیل آن به چگونگی رفع التهاب مرتبط است. اگر ماهی ساردین را دوست ندارید، ماهی سالمون یا ماهی تون باله‌دراز را امتحان کنید که سبک‌تر بوده و سرشار از امگا ۳ نیز هست.

 قهوه

 قهوه فواید و مضراتی دارد و آن هم به خاطر وجود کافئین است. نوشیدن چند فنجان قهوه سیاه در روز، روحیه و انرژی را تقویت می‌کند و به نظر می‌رسد برای اکثر افراد تا چهار فنجان هم مناسب باشد اما مصرف بیش از این مقدار می‌تواند فرد را عصبی و مضطرب کند و برخی از افراد نسبت به قهوه حساسیت بیشتری نشان می‌دهند.

 چای

 از نظر برخی افراد، نوشیدن یک فنجان چای اثر آرام‌بخشی دارد. همچنین بعضی از گیاهان مانند اسطوخودوس و بابونه به همراه آنتی‌اکسیدان‌ موجود در برگ‌های چای، مفید هستند. صرفاً لازم است بدانید که کافئین زیادی دریافت نمی‌کنید. بسیاری از چای‌ها نیز کافئین دارند.

 کلم‌ ترش

 کلم حاوی اسیدفولیک، ویتامین C و برخی ویتامین‌های گروه B است که به کاهش اضطراب کمک می‌کند. اگر عصاره آن تخمیر شود؛ تهیه خورش در آب آن، باکتری‌ها، قند و چیزهای دیگر را تجزیه کرده و مزه آن را ترش می‌کند. باکتری‌های خوب آن به سلامت روده کمک می‌کنند. آنها همچنین در ساخت سروتونین، ماده شیمیایی و آرام‌کننده مغز، نقش موثری دارند.

 جگر

 جگر گوساله بهترین جگر خوراکی است اما جگر مرغ نیز مفید است. هر دو سرشار از ویتامین های گروه B و اسیدفولیک هستند که به ساخت مواد‌شیمیایی در مغز کمک می‌کند و بر احساسات فرد تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید ویتامین‌های گروه B را از آووکادو و بادام دریافت کنید اما این مواد B12 ندارند که بر روحیه و سطح انرژی افراد تاثیر بگذارد. اگر ترجیح می‌دهید کبد را پاکسازی کنید، می‌توانید ویتامین B12 را از تخم مرغ، ماهی یا مرغ دریافت کنید.

مترجم مهتا زمانی‌نیک 
منبعwebMD


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


ارسال دیدگاه