افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 32085 تعداد نوشته های امروز : 2×
جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز در کرمانشاه تا پاکسازی کامل اجرا می‌شود
12 فروردین 1403 - 11:52
شناسه : 59358

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه از در حال اجرا بودن اولین مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در کرمانشاه در سال جدید خبر داد و گفت: این طرح تا پاکسازی کامل اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اجرایی می شود.

پ
پ

حمزه سلیمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵ مرحله طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اجرا شد، اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح ها تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستانی غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی، دستگیر و از این استان طرد شدند. 

وی افزود: برای امسال نیز اولین مرحله از این طرح در حال اجرا است و تا زمان پاکسازی کامل سطح استان از اتباع بیگانه غیرمجاز این طرح را ادامه خواهیم داد. 

به گفته این مسئول، اجرای هر مرحله از طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح استان حداقل به مدت سه و حداکثر به مدت ۱۵ روز طول خواهد کشید. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گفت: هرچند ماموریت اصلی ما جلوگیری از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به استان است، اما در بحث شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجازی که در حال حاضر در استان هستند نیز طرح های مختلفی را اجرا می کنیم. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به اینکه آلوده ترین مناطق استان برای حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در سراب نیلوفر و کوزران است، بنابراین سال گذشته همایش‌ها و نشست های متعددی را با دهیاران و شوراهای این مناطق داشتیم و به آنها هشدار دادیم به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز(افغان ها) در زمین‌های کشاورزی این مناطق غیرقانونی بوده و  در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت. 

وی تاکید کرد: همچنین بنرهای مختلفی را نیز در این دو منطقه از سطح استان نصب کردیم که در آن به کارفرمایان و بویژه کشاورزان هشدار داده بودیم که بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طی دهه های گذشته بیکاری یکی از چالش های اصلی در استان بوده، در چنین شرایطی اجازه نخواهیم داد که کارفرمایان از نیروهای اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده کنند، درحالیکه جوانان ما از بیکاری رنج می برند. 

وی متذکر شد: از طرفی اگر از ورود و بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در استان جلوگیری نشود،  به یک بحران اجتماعی و امنیتی نیز تبدیل خواهد شد، لذا نباید اجازه دهیم که برنامه ها و سیاست‌های دولت برای استان توسط تعدادی از کارفرمایان بی‌تعهد نادیده گرفته شود. 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷