افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
مرز «خسروی» باید بطور جدی احیا شود
25 خرداد 1403 - 14:41
شناسه : 61213

رییس ستاد مرکزی اربعین از برنامه ریزی برای احیای جدی مرز خسروی خبر داد و افزود: این مرز نه تنها برای ایام اربعین، بلکه در ایام دیگر سال هم باید احیا شود.

پ
پ

سیدمجید میر احمدی امروز (۲۵ خرداد) در جلسه ستاد اربعین استان استان کرمانشاه با اشاره به تردد یک میلیون نفری از مرز خسروی در سال گذشته، گفت: علی رغم این حجم تردد بالا خوشبختانه زوار رضایتمندی بسیاری از این مرز و خدمات آن داشتند که نشان دهنده تلاش شبانه روزی مسئولان و تمام دست اندرکاران اربعین در استان دارد.

وی با تاکید بر رونق هرچه بیشتر مرز خسروی، گفت: این مرز باید به شکل واقعی احیا شود، طوری که نه تنها در اربعین بلکه در ایام دیگر سال هم فعالیت داشته و زوار از این مرز تردد داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای احیای این مرز برنامه داریم و قرار است کاروان های حج و زیارت روزانه از این مرز تردد کنند.

میراحمدی با اشاره به ساخت هتل ها و زائرسراهای بسیار در مرز خسروی گفت: به دلیل مشکلاتی که در دهه گذشته در آن سوی مرز وجود داشت، این مراکز دچار مشکل شده و بسته شدند و باید این مرز را احیا کنیم که مرزنشینان هم منتفع شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین مهمترین دغدغه اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستان مدیریت گرما در مرزهای کشور از جمله مرز خسروی اهمیت بالایی دارد و باید مسائل مربوط به آن در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: اولین چیزی که زوار در گرمای هوا نیاز دارند، یک جای خنک و آب خنک است و این موارد نسبت به تامین غذا هم اولویت بیشتری دارد.

میراحمدی گفت: اگر نتوانیم هوای خنک و آب خنک را برای زوار تامین کنیم، قطعا سلامت و یا حتی جان آنها به خطر می افتد، بنابراین تمام اقدامات و پروژه‌ها در این زمینه در اولویت هستند.

وی افزود: در همین راستا تامین آب و یخ، مه پاش‌ها و دستگاه های خنک کننده و احداث سایه‌بان باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسیر تردد زوار از زمانی که از خودرو پیاده می شوند تا زمانی که به گیت‌ها می رسند، باید حتی المقدور سرپوشیده و خنک باشد. اگر هم در کل مسیر امکان نصب سایه بان وجود ندارد، باید آن را قطعه بندی کرد تا زوار دچار گرمازدگی نشوند و در فاصله‌های کوتاه بتوانند خنک شوند.

میراحمدی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در بحث اربعین گفت: اربعین برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) است و همه باید تلاش کنیم هر دستگاه و یا هر جایی که مشکل بیشتری دارد آن را رفع کنیم. همه باید در کنار هم کار کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷