افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه 
26 خرداد 1403 - 8:40
شناسه : 61227

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه خبر داد.

پ
پ

شهرام کرمی در اولین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات، بر چهار راهبرد اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم همواره تأکید دارند، لذا همه مسئولین دخیل در انتخابات باید برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را بکار گرفته و زمینه را برای یک رقابت سالم و قانونی فراهم کنند. 

وی هدف اصلی انتخابات را حضور حداکثری مردم عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی سالم و فراهم کردن زمینه مناسب برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تأکید است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی جهت پیشگیری و برخورد سریع و قاطع با جرایم و تخلفات احتمالی، گفت: امنیت روانی و فیزیکی انتخابات خط قرمز دستگاه قضایی است و با افرادی که امنیت انتخابات را تهدید کنند برخورد قاطع خواهد شد و به همین منظور شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در کلیه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اهمیت رصد و پایش فضای مجازی گفت: مسئولین مرتبط باید با ورود پیشگیرانه، فضای رسانه‌ای و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند.

 حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست از تعیین شعبه ویژه دادستانی جهت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و تأکید کرد: با رویکرد پیشگیرانه و با هدف ایجاد فضای امن، سالم و آرام برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه هم با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: سوء استفاده از امکانات دولتی و نهادها موضوعی است که لازم است نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و گزارش‌های خود را در اسرع وقت به ستاد اعلام تا سریعا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری، عباسی با برشمردن برخی از جرایم و تخلفات انتخاباتی، گفت: تخریب رقبا، توهین و افترا، استفاده از اموال عمومی له یا علیه کاندیداها، دامن زدن به تعصبات قومی مذهبی و ایجاد اختلاف، وعده‌های دروغ و خارج از حوزه اختیارات و خرید و فروش رأی از جمله جرایم و تخلفات انتخاباتی است که در قانون جرم انگاری و مجازات نیز برای آن‌ها تعریف شده، لذا همه باید در جهت اصلاح این آسیب‌ها و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷