افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
۴۰ درصد خانوارهای شهری کشور به فیبر نوری دسترسی دارند
03 مرداد 1403 - 20:41
شناسه : 63715

وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در دولت سیزدهم، گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد خانوارهای شهری کشور به فیبر نوری دسترسی دارند.

پ
پ

عیسی زارع پور، عصر امروز(سوم مرداد) در آیین افتتاح سه پروژه ارتباطی استان کرمانشاه که در محل برج فناوری استان برگزار شد، با اشاره به اجرای ابر پروژه‌های ارتباطی در دولت سیزدهم گفت: شاید بتوان بزرگترین ابر پروژه ارتباطی تاریخ کل کشور را پروژه فیبر نوری در دولت سیزدهم دانست.

وی با بیان اینکه این پروژه در ۱۴۵۰ شهر فعال شده، افزود: هماهنگی مجموعه مدیریت شهری و سایر مسئولین هر استان برای اجرای این پروژه کار بسیار دشواری بود که در دولت سیزدهم این امر محقق شد.

به گفته زارع پور در حال حاضر پروژه فیبر نوری در ۲۵۰ تا ۳۰۰ شهر کشور یا به اتمام رسیده و یا با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی در حال انجام است.

دسترسی ۴۰ درصد خانوارهای شهری کشور به پروژه فیبر نوری

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد خانوارهای شهری کشور به فیبر نوری دسترسی داشته و هر زمان که اراده کنند ظرف یک ماه این پروژه برای آنها راه‌اندازی شده و به فیبر نوری متصل می‌شوند.

به گفته زارع پور تا پایان سال ۷۰ درصد خانوارهای شهری کشور به پروژه فیبر نوری دسترسی خواهند داشت.

وی افزود این ابر پروژه طی کمتر از سه سال در دولت سیزدهم انجام گرفت، در حالیکه اجرای این پروژه در اروپا بیش از ۱۰ سال زمان برده است.

زارع پور گفت: اقداماتی که در زمینه این پروژه در همین استان کرمانشاه صورت گرفته به اندازه کل کشور عمان بوده و بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

وی افزود: با این ریل گذاری عظیم در حوزه ارتباطات کشور عملاً دولت سیزدهم یک بزرگراه ارتباطی شکل داده که می‌توان با سرعت در آن پیش رفت.

وزیر ارتباطات گفت: در زمینه سرعت اینترنت ثابت همواره در آخر لیست کشورهای جهان بودیم، اما با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در این زمینه به جمع ۲۰ کشور اول جهان می‌پیوندیم.

وی افزود: با اجرای این پروژه سرعت اینترنت به طور میانگین ۷۰ تا ۸۰ برابر شده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه مشکل اینترنت را به صورت ریشه‌ای تا ۵۰ سال آینده حل می‌کند و امیدواریم دولت جدید هم با قدرت این پروژه را ادامه دهد.

دولت شهید رییسی رکورد تاریخ فضایی کشور را شکست/ پرتاب ۱۲ ماهواره در کمتر از ۳ سال

وی خدمت ماندگار دیگر شهید رئیسی را زنده کردن صنعت فضایی کشور عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم ۱۲ پرتاب ماهواره داشتیم که این تعداد به اندازه ۱۲ سال فعالیت دولت‌های قبل بوده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۸ تا پیش از دولت سیزدهم ۱۲ پرتاب ماهواره داشتیم و این در حالیست که در کمتر از ۳ سال عمر دولت شهید رئیسی ما ۱۲ پرتاب ماهواره به فضا داشته‌ایم.

زارع پور گفت: برخی ماهواره‌های ما با ماهواره‌بر ۱۰۰ درصد ایرانی به فضا پرتاب می‌شود و در این زمینه جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

وزیر ارتباطات گفت: دولت سیزدهم با اقدامات صورت گرفته در حوزه فضایی عملاً رکورد تاریخ فضایی کشور را شکسته است و امیدواریم دولت جدید هم با شتاب بیشتر این مسیر را ادامه دهد. 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷