افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
ترمز سرقت‌ها در کرمانشاه کشیده شده است/ کاهش ۵۰ درصدی سرقت مغازه و ۴۶ درصدی سرقت منزل
05 مرداد 1403 - 13:40
شناسه : 63808

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشیده شدن ترمز سرقت ها در کرمانشاه خبر داد و گفت: کاهش ۵۰ درصدی سرقت مغازه در کنار کاهش ۴۶ درصدی سرقت منزل در چهار ماهه امسال، تنها گوشه‌ای از اقدامات صورت گرفته است.

پ
پ

سردار مهدی حاجیان در دیدار با امام جمعه کرمانشاه که به مناسبت عملیات غرورآفرین مرصاد و روز ملی کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: پلیس به عنوان ضابط قانون و ضابط قضایی با دو رویکرد در حوزه ایجابی و حوزه سلبی در حال انجام وظیفه و مسئولیت است.

وی با بیان اینکه پلیس در گام نخست به دنبال پیشگیری از وقوع جرائم است، یادآوری کرد: در عین اینکه پلیس حوزه ایجابی را دنبال می کند، متقابلاً در حوزه سلبی هم به صورت جدی پای کار بوده و اجازه عرض اندام به مجرمان را نمی دهد.

سردار حاجیان با یادآوری سیر صعودی سرقت های رخ داده استان کرمانشاه در ماه های ابتدایی سال گذشته، گفت: با همت، تلاش و پشتکار همه همکاران پرتلاشم و در عین حال اجرای برنامه های نوآورانه توانستیم نرخ رشد ۱۸ درصد سرقت ها را در پایان سال گذشته کاهشی و به منفی سه برسانیم .

رئیس پلیس کرمانشاه یادآور شد: در سال جاری نیز برنامه های علمی و عملی خود را برای کاهش جرائم بویژه سرقت ادامه دادیم تا امروز که خوشحالم به مردم عزیز کرمانشاه اعلام کنم سرقت‌ها در استان بر اساس اعلام فراجا ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه خوشبختانه سرقت مغازه در استان ۵۰ درصد، سرقت منزل و سرقت های مسلحانه ۴۶ درصد و قاپ زنی ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سردار حاجیان همچنین از کاهش ۳۸ درصدی سرقت به عنف، ۳۰ درصدی سرقت موتورسیکلت، ۲۱ درصدی سرقت احشام، ۱۲ درصدی سرقت اماکن عمومی و خصوصی و هشت درصدی خوردو نیز خبر داد و گفت: وقوع قتل نیز با کاهش ۵۳ درصدی روبرو بوده است .

عالی‌ترین مقام انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به جمع آوری بالغ بر ۳۵۰۰ معتاد متجاهر در طول یک سال اخیر و نقشی که این افراد در ایجاد ناامنی و انجام سرقت های خرد می توانند داشته باشند، گفت: اگر زیرساخت های نگهداری این افراد فراهم شود، پلیس قادر است همه آن ها را ظرف مدت ۴۸ ساعت جمع آوری کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده توانستیم احساس امنیت را در جامعه بالا ببریم، به گونه ای که در افکارسنجی های صورت گرفته این احساس امنیت ۱۰ نمره رشد داشته است، موضوعی که تلاش می کنیم با برخورد قاطعانه با مجرمان آن را تداوم ببخشیم.

سردار حاجیان در پایان و با بیان اینکه پلیس کرمانشاه از خرداد سال گذشته برنامه ها و اقدامات ابتکاری زیادی را آغاز کرده که مورد توجه فرمانده کل فراجا نیز قرار گرفته است، گفت: اجرای طرح هر کلانتری یک شهر و تجهیز آن ها به وسایل الکترونیکی هوشمند در کنار راه اندازی شهرک ترافیکی به منظور ارائه آموزش به کودکان و دانش آموزان از جمله آنهاست.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷