افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33393 تعداد نوشته های امروز : 27×
داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه، همچنان در بلاتکلیفی
08 مرداد 1403 - 14:41
شناسه : 64008

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته، پیرو دستور وزیر بهداشت برای صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه، گفت: متاسفانه این مجوز با وجود پایان مهلت یک هفته‌ای وزیر بهداشت به معاونت غذا و دارو، هنوز صادر نشده است.

پ
پ

محمدباقر محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیرو پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، اخیرا وزیر بهداشت با صدور مجوز برای داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه موافقت کرد، افزود: وزیر بهداشت در تاریخ ۳۰ تیر، از معاونت غذا و دارو وزارتخانه خواست که با توجه به نیاز مبرم استان کرمانشاه به این داروخانه و نیز عبور زائرین اربعین از این استان، ظرف مدت یک هفته مجوز داروخانه هلال‌احمر برای کرمانشاه صادر شود.

وی ادامه داد: علی رغم سپری شدن مهلت یک هفته‌ای و پیگیری‌هایی که شخصا به صورت حضوری در تهران انجام دادم و نامه وزیر را به صورت دستی به معاونت غذا و دارو بردم، اما هنوز هیچ پاسخی مبنی بر صدور مجوز داروخانه دریافت نکردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از اینکه دستور مستقیم وزیر بهداشت مبنی بر صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه روی زمین مانده ابراز تاسف کرد و گفت: پیگیری‌ها را همچنان با جدیت ادامه خواهیم داد.

محمدی داروخانه هلال‌احمر را نیاز ضروری کرمانشاه و حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: این داروخانه کمک بسزایی به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی خواهد کرد تا بتوانند داروهای خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند. به علاوه امکان تامین بسیاری از داروهای کمیاب از طریق داروخانه هلال‌احمر فراهم است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه تنها مرکز استان در کشور است که داروخانه هلال‌احمر ندارد، یادآور شد: ما هیچ مشکلی برای راه‌اندازی این داروخانه، نه از نظر مکان و نه سایر موارد نداریم.

۳۰ تیرماه امسال به دنبال پیگیری‌ها و درخواست‌های استاندار کرمانشاه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاسیس داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه موافقت کرد و یک مهلت یک هفته‌ای برای صدور مجوز این داروخانه به معاونت غذا و داروی وزارتخانه داد.

این امر امیدی را ایجاد کرد که گره ۲۸ ساله صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه گشوده شود، اما گویا همچنان باید منتظر ماند و دید کرمانشاه چه زمانی صاحب این داروخانه خواهد شد.

هم‌اکنون تنها یک مرکز فوریت‌های دارویی در کرمانشاه فعال است که فعالیت محدودی دارد.

داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه، همچنان در بلاتکلیفی

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷