افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 25 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33605 تعداد نوشته های امروز : 27×
رقابت این خوراکی‌ها با داروی لاغری «اوزمپیک»
04 مهر 1403 - 12:02
شناسه : 66835

این در حالی است که برخی خوراکی‌های طبیعی را می‌توان جایگزین اوزمپیک، داروی معروف لاغری، کرد و آنها می‌توانند اثرات خوبی در کاهش وزن داشته باشند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از روزنامه همشهری، داروی اوزمپیک به‌دلیل اثرات جادویی خود در کاهش وزن، جزو معدود داروهایی است که در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  این در حالی است که برخی خوراکی‌های طبیعی را می‌توان جایگزین این دارو کرد و آنها می‌توانند اثرات خوبی در کاهش وزن داشته باشند؛ به زبان ساده، خوراکی‌هایی که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم‌ هستند. بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

آووکادو

فیبر بالای موجود در آووکادو و چربی‌های تک غیراشباع سالم می‌توانند اثرات اوزمپیک را تقلید و هضم را کند ‌کنند.

دانه چیا

دانه چیا حاوی فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی است و زمانی که در آب خیس می‌شود، ماده‌ای ژل مانند تشکیل می‌دهد که می‌تواند احساس سیری ایجاد کند. ۲۸گرم دانه چیا ۱۱ گرم فیبر دارد.

جو دوسر

جو دوسرهم می‌تواند اثرات اوزمپیک را تقلید کند؛ زیرا به‌طور طبیعی سرشار از فیبر است. طبق مطالعه‌ای که در نشریه نوتریشن ریویو منتشر شده، یک وعده ۲۵۰کیلوکالری بلغور جودوسر با ۲.۶گرم بتا گلوکان باعث افزایش حس سیری می‌شود.

حبوبات

خوردن حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و سویا) هم مسیر کاهش وزن را تسهیل می‌کند؛ چون حاوی پروتئین و فیبر هستند که احساس سیری و تنظیم اشتها را رقم بزنند.

تخم مرغ

تخم‌مرغ منبع غنی پروتئین و چربی‌های تک غیراشباع است که باعث مهار احساس گرسنگی می‌شود. خوردن آن از افزایش قندخون نیز جلوگیری می‌کند.

آجیل

آجیل هم نیروگاهی از پروتئین، فیبر و محتوای چربی سالم است و می‌تواند به کاهش سرعت هضم و مدیریت مؤثر گلوکز در بدن کمک کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷