افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 29 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33695 تعداد نوشته های امروز : 24×
درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه رازی افزایشی است
08 مهر 1403 - 19:41
شناسه : 67034

به گفته مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه، برای اولین بار دانشجویانی از سه کشور یمن، لبنان و چاد درخواست تحصیل در دانشگاه رازی را داشته‌اند.

پ
پ

دکتر شهاب مرادخانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تحصیل حدود ۵۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید نیز تاکنون ۸۰۰ درخواست جدید برای پذیرش در این دانشگاه داشته‌ایم. 

وی با بیان اینکه این دانشجویان از کشورهای مختلف هستند، افزود: اکثر این دانشجویان از کشور عراق هستند، اما امسال برای اولین بار از سه کشور یمن، لبنان و چاد نیز درخواست پذیرش داریم. 

مدیر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین طی دو سال گذشته برای اولین بار دانشجویانی را از کشورهای پاکستان و نیجریه پذیرش کردیم که باعث شد امسال بازهم دانشجویانی از این دو کشور درخواست پذیرش در دانشگاه رازی را برای ما ارسال کنند. 

وی تصریح کرد: از ۸۰۰ دانشجویی که تاکنون درخواست پذیرش در دانشگاه رازی داشته‌اند، پذیرش حدود ۵۰۰ نفر آنها صورت گرفته و ۳۰۰ نفر آنها نیز برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند. 

مرادخانی در ادامه با بیان اینکه درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه رازی نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشته، عنوان کرد: یکی از دلایل مهم این امر این است که ما در یکی دو سال اخیر تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم دانشگاه رازی را به شکل‌های مختلف و بویژه در بستر فضای مجازی به دانشجویان کشورهای گوناگون معرفی کنیم. 

وی یکی دیگر از دلایل رشد درخواست دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه رازی را کیفیت آموزش‌ها در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: حدود دو سال پیش برای اولین بار یک دانشجو از کشور پاکستان داشتیم و کیفیت آموزش‌ها و نحوه ارائه خدمات ما به شکلی بود که همان یک نفر برای سال بعد چند نفر دیگر را از کشورش به دانشگاه رازی آورد تا در این دانشگاه تحصیل کنند. 

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه به پیامدهای مثبت جذب دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: هر کدام از این دانشجویان یک سفیر فرهنگی برای کشور ما خواهند بود و این مسئله به تحکیم و تقویت دوستی بین ملت‌ها کمک خواهد کرد. 

وی یادآور شد: هر چند توجه به ابعاد فرهنگی مهمترین هدف ما از جذب دانشجویان خارجی است، اما جذب دانشجویان خارجی به اقتصاد دانشگاه هم کمک می‌کند. از طرفی حضور دانشجویان خارجی در هر شهری به اقتصاد آن شهر نیز کمک خواهد کرد. 

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷