افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34121 تعداد نوشته های امروز : 19×
واکسیناسیون بیش از ۱۳ میلیون نوبت سر علیه بیماری های دامی
18 اسفند 1400 - 11:30
شناسه : 20065

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۱۱۶ هزار نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماریهای دامی انجام شده است.

پ
پ

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، واکسیناسیون بیشتر ۱۳ میلیون نوبت سر علیه بیماری های دامییار ویسی با بیان اینکه سالیانه بیش از چهار و نیم میلیون واحد دامی واکسین می‌شوند افزود: واکسیناسیون دام ها علیه بیماری های استراتژیک مانند هاری، لمپی اسکین ، بروسلوز ، تب برفکی وآبله سالیانه انجام می شود.
این بیماری ها اگر در دام بروز کند جمعیت دامی را دچار چالش خواهد کرد .
وی با اشاره به واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۷۴۵ هزار قطعه طیور علیه بیماری نیوکاسل گفت: در حوزه طیور سالیانه بیش از ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام میشود و می توان گفت که یکی از مهمترین صنعت های صنعت های کشور صنعت طیور است .
وی افزود : خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده امسال کانونی از بیماریهای طیور در استان نداشتیم .
یار ویسی بیان کرد: آبزیان نیزصنتعی هستند که نباید نادیده گرفته شود چراکه منبع مهمی برای تامین پروتئین مردم است از این رو واکسیناسیون علیه بیماری های آبزیان نیز اهمیت بالایی دارد .
وی با اشاره به بیماری های حوزه آبزیان گفت: از مهمترین بیماری ها وی اچ سی/ آ اچ ال استو درهمینزمینه امسال ۶۳۲ مورد بررسی و ۱۰۰مورد نمونه برداری و۲۵۶ مورد آزمایش انجام شده است.
یارویسی همچنین به بیماریهای کلنی های زنبور اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۵۰ هزار کندو در استان کرمانشاه داریم که امسال بیش از ۱۰ هزار بازدید از آنها انجام گرفته است.
وی بیان کرد: امسال ۵۱۸ نمونه‌برداری از کلونی ها انجام شده که نه هزار کندو به بیماری مبتلا شدند و ۳۵۰۰ کندو بر اثر بیماری از بین رفتند.
وی گفت: واکسیناسیون یکی از مهمترین روش ها برای پیشگیری از بیماری در دام ها طیور وآبزیان است چرا شیوع بیماری ها می تواند خسارت های اقتصادی زیادی به تولید کنندگان وارد کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷