افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
کاهش ۹۸ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه
13 خرداد 1402 - 14:01
شناسه : 38540

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ فقره حریق در منابع طبیعی سبب آتش‌سوزی و خسارت به ۵۶ هکتار از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع شد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، کاهش ۹۸ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاهنجفی افزود : در سال گذشته با وجود وقوع ۳۱ فقره آتش‌سوزی در استان، با اقدام سریع و به موقع کارکنان منابع طبیعی، دیده‌بان‌ها، دهیاری‌ها و بخشداران و عشایر تنها یک فقره در دالاهو منجر به خسارت به دو هکتار از مراتع و جنگل‌ها شد و میزان آتش‌سوزی ۹۸ درصد کاهش یافت.
به گفته وی در سال‌های گذشته ۲۶۰ دیده‌بان در نقاط بحرانی استان مستقر و ۲۸۸ دستگاه دمنده بین ادارات منابع طبیعی سراسر استان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سمن‌ها توزیع شد.
نجفی از کشاورزان خواست از آتش زدن پس چر مزارع خود خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر اینکه جرم انگاری شده حدود ۲۰ درصد از عامل حریق‌های سال‌های گذشته را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۸ درصد عامل آتش‌سوزی‌ها انسانی است از مردم انتظار می‌رود هنگام سفر به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورتی که آتش روشن کردند از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه حریق و تخریب منابع طبیعی است .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷