افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 5 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33814 تعداد نوشته های امروز : 1×
لزوم شناسایی وکاهش هزینه درمان کودکان مضطرب
21 مرداد 1402 - 13:28
شناسه : 44659

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در هر سال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کودکان مضطرب تشخیص داده می‌شوند که این آمار در سال‌های شیوع کرونا به حدود ۴۰ درصد رسید.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه ، لزوم شناسایی وکاهش هزینه درمان کودکان مضطربمدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در سال‌های نخست، سالیانه یک هزار کودک غربال می‌شد، ولی به‌تدریج افزایش یافت، به‌طوری‌که برش عملیاتی طرح برای سال ۱۴۰۲، ۶ هزار کودک تعیین شده است.
شهبازی با اشاره به  کاهش ۵۰ درصدی هزینه درمان کودکان مضطرب گفت :  کودکان معمولاً بعد از جلسات مشاوره علائم بهبودی نشان می‌دهند جز در مواردی که والدین به هر دلیل پیگیر درمان نبوده‌اند، بایستی برای درمان کودکان مضطرب یارانه خدمات مشاوره در نظر گرفته و هزینه درمان کودکان نیم بهاء تعیین شده است. 
در استان کرمانشاه در مجموع ۹ مرکز تخصصی کودک و نوجوان کار درمان کودکان مضطرب را انجام می‌دهند و ۸۲ مرکز دیگر نیز در صورت مراجعه والدین آمادگی ارائه خدمات را دارند.
شناسایی کودکان با همکاری مراکز غربالگری بینایی پیش‌دبستانی و تکمیل تست اضطراب اسپنس توسط والدین که کودکان خود را جهت تست بینایی سنجی برده بودند، انجام شده است
علائم اضطراب کودکان عبارت است از گوشه‌گیری، کم‌حرفی، مشکلات ارتباطی با همسالان یا والدین، شب‌ادراری، بی‌اشتهایی یا پراشتهایی، بیقراری و بدخلقی از جمله این ویژگی هاست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷