افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 21 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34166 تعداد نوشته های امروز : 1×
ورزشکاران کرمانشاهی ۲۷ مدال جهانی گرفتند
29 مهر 1403 - 22:41
شناسه : 67970

به گفته معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه، ورزشکاران کرمانشاهی در شش ماهه امسال ۲۷ مدال جهانی کسب کردند.

پ
پ

محمد حسین زاده، امروز (۲۹ مهر) به مناسبت هفته تربیت بدنی در نشست با جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی رشته‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان، با اشاره به جایگاه خوب ورزش قهرمانی و همگانی کرمانشاه در سطح کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸ هزار و ۷۶۹ ورزشکار در سطح استان بیمه ورزشی دارند و آمارها نشان می‌دهد با احتساب ورزشکارانی که بیمه ورزشی نگرفته‌اند، آمار ورزشکاران استان بسیار بیش از این تعداد است. 

وی افزود: این تعداد ورزشکاران زیر نظر ۵۲ هیات ورزشی و ۴۹۹ هیات شهرستانی فعالیت می‌کنند. 

حسین زاده همچنین به فعالیت حدود ۱۳ هزار و ۴۷۰ مربی و ۵۲۱۴ داور در سطح استان نیز اشاره کرد.

معاون ورزش و جوانان استان ادامه داد: خوشبختانه طی شش ماهه اول امسال ورزشکاران کرمانشاه موفق به کسب ۲۷ مدال مسابقات جهانی، ۲۸ مدال آسیایی و ۴۸ مدال بین‌المللی شدند. 

وی افزود: در این مدت ۲۳۹ ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم‌های ملی دعوت و ۲۳ مربی نیز به مسابقات برون مرزی اعزام شدند. 

معاون ورزش و جوانان استان از میزبانی کرمانشاه در برگزاری ۱۲ اردوی تیم‌های ملی، مسابقات بین المللی شطرنج، ۲۸ مسابقه کشوری و ۱۵ مسابقه دوستانه و منطقه‌ای خبرداد. 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزش کرمانشاه در سال‌های گذشته فاصله بین دانشگاه و ورزش بوده، عنوان کرد: همین مسئله باعث شده تا بسیاری از مربیان و داوران ما علم بروزی در رشته خود نداشته باشند و حتی ۹۰ درصد آنها نیز اصلا اعتقادی به کار علمی و آکادمی ندارند. 

ورزشکاران کرمانشاهی ۲۷ مدال جهانی گرفتند

حسین زاده تاکید کرد: هیات‌های ورزشی ما نیز تاکنون آنگونه که باید از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی برای رشد و پیشرفت رشته خود استفاده نکرده‌اند، تا جایی که میزان استفاده از اساتید دانشگاهی در بدنه هیات‌های ورزشی حدود صفر است. 

وی یادآورشد: اگر از ظرفیت نخبگان دانشگاهی برای کمک به ورود علم روز دنیا به حوزه ورزش استفاده نکنیم، به همان روش سنتی خود ادامه خواهیم داد و بهره چندانی از ورزش که به شکل یک اقتصاد در دنیا درآمده نخواهیم برد. 

معاون ورزش استان افزود: کمک گرفتن از نخبگان دانشگاهی می‌تواند باعث رشد مدال آوری‌، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، ترغیب بخش خصوصی برای ورود به ورزش و در نهایت به چرخش درآمدن اقتصاد ورزش در استان شود. 

وی از تلاش برای اتصال ورزش و دانشگاه در کرمانشاه خبر داد و گفت: به این منظور مقرر شده یک اتاق فکر با حضور نخبگان دانشگاهی و ورزشی در استان تشکیل دهیم. 

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷