افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33450 تعداد نوشته های امروز : 1×
جهان پهلوان تختی الگویی کم نظیر برای همه ورزشکاران است
17 دی 1400 - 18:50
شناسه : 16127

کرمانشاه – ایرنا – رییس هیات کشتی استان کرمانشاه از جهان پهلوان تختی به عنوان الگویی کم نظیر برای همه ورزشکاران یاد کرد که ادامه راه و مسلک ایشان می‌تواند باعث عاقبت بخیری شود.

پ
پ

«محمدحسین محبی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: آنچه که باعث شده ایشان به الگوی جوانمردی تبدیل شود منش و مرام پهلوانی بوده که در وجودش قرار داشت.

وی با اشاره به محوبیت بسیار زیاد جهان پهلوان تختی، گفت: آنچه که باعث این محبوبیت شده بود نه کسب مدال های رنگارنگ در میادین المپیک و جهانی بلکه کمک به نیازمندان و حضور میان اقشار مختلف مردم زمینه این محبوبیت را فراهم کرده بود.

محبی تصریح کرد: هر زمان که برای مردم مشکلی پیش می آمد جهان پهلوان تختی به سرعت وارد عمل می شد و همه تلاشش را برای حل مشکل آن ها به کار می گرفت.

رئیس هیات کشتی کرمانشاه افزود: نمونه آن در زمان زلزله بوئین زهرا سال ۱۳۴۱ خود را نشان داد که مرحوم تختی پس از جمع آوری مقدار زیادی کمک های مردمی به سمت افراد زلزله زده شتافت و اقدام به رفع مشکلات اولیه آن ها کرد.

وی تصریح کرد: بدون شک جهان پهلوان تختی برای همه مردم و ورزشکاران یک الگوی کم نظیر است و تاسی به مسلک و منش پهلوانی وی می تواند آن ها را عاقبت بخیر کند.

محبی با بیان اینکه شاید امروز تمسک به خوی و منش پهلوانی مرحوم تختی کمرنگ تر شده باشد اما هنوز هم خیلی از ورزشکاران هستند که با تاسی از ایشان اقدام به کمک به افراد نیازمند می کنند.

غلامرضا تختی قهرمانی مردم‌دار و متواضع و به عنوان شخصیتی مردمی و محبوب به حساب می‌آمد که علاوه بر قهرمانی در مسابقات مختلف کشتی به علت ورود به مسایل مربوط به مردم از جمله امور خیریه و عام‌المنفعه، شهرت و اعتبار خاصی پیدا کرده‌بود.

این پهلوان مردمی پس از سال ها افتخار آفرینی در عرصه ورزش کشتی در ۱۷ دی ۱۳۴۶ خورشیدی در ۳۷ سالگی به صورت مشکوکی در هتل آتلانتیک تهران درگذشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷