افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34121 تعداد نوشته های امروز : 19×
نیازبرخی بیماران به دریافت فرآورده‌های خونی روزانه است
15 خرداد 1401 - 22:30
شناسه : 24433

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه بااشاره به اینکه شرایط ذخایر خونی استان مطلوب است گفت: چون برخی از فرآورده‌های خونی مثل پلاکت رافقط سه روز می‌توان نگهداری کرد نیاز برخی بیماران به خون همیشگی است .

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، نیازبرخی بیماران به دریافت فرآورده‌های خونی روزانه استمریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش میزان خونگیری داریم و بدین منظور برنامه تیم سیار شهرستان‌ها را منظم‌تر و بیشتر خواهیم کرد.
به گفته وی براین اساس در هر ماه حداقل یک بار تیم سیار بتواند در هر شهرستان حضور داشته باشد.
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه درباره شرایط فرآورده‌ها و ذخایر خونی حال حاضر استان، گفت: خوشبختانه امسال با همراهی هم‌استان‌ها از اول سال مشکلی در تأمین خون و فرآورده‌های خونی نداشتیم و هم اکنون ذخایر نسبتا خوبی داریم، ولی نیاز به خون همیشگی است.
وی تصریح کرد: بعضی از فرآورده‌های خونی مثل پلاکت فقط سه روز قابل نگهداری است به خاطر همین اگر هر چقدر ذخایر خونی مناسبی از فرآورده‌ها داشته باشیم، ولی با کاهش مراجعه کننده طی دو تا سه روز مواجه شویم برای تهیه پلاکت با مشکل برمی‌خوریم و در پی آن امکان داورد قادر به پاسخگویی به درخواست بیمارستان‌ها نباشیم.
وی اضافه کرد: از هر واحد خون اهدا شده حداقل سه فرآورده جدا می‌شود و بنا بر نیاز در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم؛ در همه حال به همه گروه‌های خونی نیازمندیم، ولی معمولا گروه‌های خونی منفی نادرتر هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷