افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
حضور ۱۹۷ زندانی در دوره های سواد آموزی در کرمانشاه
31 خرداد 1401 - 15:32
شناسه : 25158

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه: امسال ۱۹۷ زندانی در دوره های سوادآموزی شرکت کردند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، باسواد شدن ۱۹۷ زندانی در کرمانشاهنوروزی با اشاره به تحقق صد در صدی  تعهدات  سواد آموزی  و کسب رتبه نخست کشور در آموزش مددجویان زندانی گفت: دو مرکز یادگیری محلی در زندان  مرکزی و زندان نسوان، مددجویان را با مهارت‌های زندگی  آشنا می‌کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این مراکز ۴ نوع یادگیری برای سواد آموزان در نظر گرفته می‌شود که نخست یادگیری برای دانستن است.

وی یادگیری برای توانستن (آموزش دوره‌های  فنی و حرفه ای،   خیاطی، جوشکاری، چرم دوزی، صنایع دستی، تابلو فرش و کار با چوب)، یادگیری برای بهتر زیستن با  هدف  ایجاد اشتغال و  بهبود وضعیت زندگی مددجویان و یادگیری برای باهم زیستن (آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی در ۳۹ سر فصل) را از دیگر مهارت‌های درنظر گرفته شده برای  زندانیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۰ هزار و  ۱۸۷ نفر در دوره‌های سواد آموزی شرکت کردند گفت: ۹۸/۳۲ درصد  از  این تعهدات محقق شد.

نوروزی با اشاره به اینکه جامعه هدف برای سواد آموزی را مددجویان کمیته امداد، توان خواهان بهزیستی، اصناف زیر ده نفر، فرشبافان، افراد ساکن در حاشیه شهر‌ها و عشایر و روستاییان  تشکیل می‌دهند گفت: تلاش می‌شود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از این جمعیت  هم در سالجاری باسواد شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷