افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
ورزش همگانی بین ناشنوایان توسعه می‌یابد
31 مرداد 1401 - 18:25
شناسه : 28101

رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی بین جامعه ناشنوایان استان خبر داد.

پ
پ

حامد دارابی امروز(۳۱ مرداد) در جمع خبرنگاران، بااشاره به فعالیت ۱۸ رشته ورزشی ناشنوایان در کرمانشاه، اظهار کرد: جمعا حدود ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان در این رشته ها فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در میان این ورزشکاران، قهرمانان بزرگی در سطح ملی داریم که در میادین برون مرزی همواره افتخارآفرین بوده اند.

رئیس هیات ناشنوایان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان های برتر از نظر تعداد ورزشکاران ملی پوش است، خاطرنشان کرد: برای المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان برزیل که اردیبهشت امسال برگزار شد، ۱۴ ورزشکار از کرمانشاه به اردوی تیم های ملی دعوت شدند که آمار قابل توجهی بود.

وی افزود: در نهایت ۷۵ ورزشکار از ایران به این مسابقات اعزام شدند که حدود یک دهم  آنها یعنی هشت نفر کرمانشاهی بودند و پس از تهران دومین استان کشور از نظر تعداد ورزشکاران شرکت کننده بودیم.

دارابی به مدال آوری شش نفر از ملی پوشان کرمانشاه در این آوردگاه اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد از ورزشکاران کرمانشاهی اعزامی به این مسابقات با  دست پر به کشور بازگشتند که یکی از آنها مهرداد صیدی پرچمدار کاروان ایران بود که مدال طلای جودو این رقابت ها را نیز کسب کرد.

وی در ادامه به مهمترین رویدادهای پیش روی ورزش ناشنوایان در کشور هم اشاره ای داشت و افزود: آبان ماه امسال، مسابقات فوتسال زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان به میزبانی کشور مالزی برگزار می شود که در حال حاضر ۴۰ ورزشکار در اردوی تیم ملی حضور دارند که از این تعداد چهار نفر کرمانشاهی هستند.

رئیس هیات ورزش ناشنوایان کرمانشاه ادامه داد: حدود یک ماه دیگر هم مسابقات آسیایی فوتسال در رده سنی بزرگسالان برگزار خواهد شد که از کرمانشاه یک نفر در تیم ملی حضور دارد.

وی به میزبانی ایران در برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا هم اشاره کرد و گفت: این مسابقات برای اولین بار است که برگزار می شود و احتمالا شهر مشهد میزبان آن خواهد بود که یک نفر از بانوان ورزشکار کرمانشاه در این مسابقات حضور خواهد داشت.

دارابی خاطرنشان کرد: مسابقات تنیس روی میز بانوان قهرمانی کشور هم در شهر تبریز در آینده ای نزدیک برگزار می شود که در نظر داریم با حل مشکلات مالی، تیمی از کرمانشاه را به این مسابقات اعزام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از مهمترین رویکردهای هیات ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه برای سالجاری یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دستورکار قرار داده ایم، بحث توسعه ورزش همگانی است.

رئیس هیات ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه به وجود ۷۵۰۰ معلول ناشنوا در استان اشاره کرد و افزود: تلاش داریم بخش قابل توجهی از این جامعه هدف را به سمت ورزش همگانی بکشانیم و از دل آنها استعدادهایی را کشف کنیم که در این رابطه همکاری هایی هم با سازمان بهزیستی استان خواهیم داشت.

وی توسعه ورزش قهرمانی را از دیگر رویکردهای مهم این هیات عنوان کرد و ادامه داد: برای بازیهای آسیایی ۱۴۰۲ که احتمالا اوایل سال آینده به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد، هدفگذاری کرده ایم ۱۰ ورزشکار از کرمانشاه به این مسابقات اعزام شوند.

دارابی که حدود پنج ماه پیش ریاست هیات ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه را برعهده گرفت، در ادامه اعلام کرد: طی پنج ماه گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان حدود ۴۰ میلیون تومان به ما پرداخت شده که این رقم باتوجه به ۱۸ رشته ورزشی زیرمجموعه و تعداد بالای اعزام ها، کافی نیست.

وی این نکته را هم متذکر شد که اسپانسرها به دلیل عدم پخش زنده مسابقات ورزش ناشنوایان حمایت مالی از این بخش نمی کنند و طی این مدت محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و اداره کل ورزش و جوانان تنها حامیان در استان بوده اند.

وی در ادامه به فعالیت های فرهنگی انجام شده طی ماه های گذشته هم اشاره کرد و گفت: در این مدت برای اولین بار بسته های معیشتی بین ورزشکاران توزیع کردیم که سه مرتبه تکرار شد و از طرفی همایش “روضه سکوت” را با حضور ۲۵۰ نفر از ورزشکاران ناشنوا در ایام محرم برگزار کردیم.

انتهای پیام  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷