افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33490 تعداد نوشته های امروز : 15×
“کامبت” کرمانشاه پرقدرت می‌شود
19 شهریور 1401 - 22:08
شناسه : 29712

مسئول سبک کامبت هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای منسجم شدن این رشته در استان خبرداد.

پ
پ

بابک مرادی مسئول سبک کامبت هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی استان کرمانشاه از کامبت به عنوان یکی از سبک‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ایران نام برد و گفت : این رشته یکی از ۴۵ سبک مجوز دار و رسمی در این هیات است که سابقه فعالیت حدود ۲۰ ساله‌ای در استان دارد.

وی ادامه داد: کامبت در اکثر نقاط کشور فعال شده و سبکی کاملا حرفه‌ای و رینگی است که سال ۱۳۸۲ برای اولین بار در کرمانشاه راه اندازی شد.

مسئول سبک کامبت در غرب کشور ریشه ورزش کامبت را از کیک بوکسینگ دانست و گفت: کیک بوکسینگ اصالتی آمریکایی دارد که در آن تکنیک‌های دست و پا بکار می‌رود و زمانی که وارد ایران شد شاخه‌های مختلفی از جمله بادی کامبت از آن بیرون زد.

وی اضافه کرد: البته در کامبت حرکاتی از رشته‌های کاراته، تکواندو، موی تای، بوکس و کونگ فو هم وجود دارد و ورزشی هوازی و قدرتی به شمار می‌رود.

مرادی با تاکید براینکه کرمانشاه پیشینه خوبی در این رشته در ایران دارد، گفت: سال ۱۳۸۸ با گذشت حدود شش سال از راه اندازی این رشته در استان توانستیم قهرمان ایران شویم و سال بعد هم نایب قهرمانی کشور را بدست آوردیم.

مسئول سبک کامبت در کرمانشاه یادآورشد: مسابقات قهرمانی کشور این رشته در تقویم فدراسیون انجمن‌های ورزشی ثبت شده و هرساله برگزار می‌شود که از کرمانشاه نیز تیم‌های خود را به این مسابقات اعزام می‌کنیم.

وی یکی از شاخصه‌های مهم این رشته را داشتن سبک دفاع شخصی دانست و گفت: نحوه بکارگیری سلاح‌های سرد و دفاع از خود در مقابل مهاجم در این سبک وجود دارد.

مرادی با بیان اینکه کامبت در حال حاضر در کرمانشاه، سنقر، صحنه، ثلاث باباجانی و بیستون راه اندازی شده، خاطرنشان کرد: هم اکنون این رشته در مجموعه ورزشی امام سجاد شهر کرمانشاه واقع در محله کیهانشهر آموزش داده می‌شود و تعدادی باشگاه خصوصی در سطح شهر هم آن را راه اندازی کرده اند.

به گفته این مسئول بیش از ۲۰۰ بازیکن در این رشته فعال هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷