افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33491 تعداد نوشته های امروز : 1×
این “چتر” برای کشاورزان لازم است
24 مهر 1401 - 13:25
شناسه : 31827

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بیمه محصولات کشاورزی را چتر حمایتی و راهکاری برای جبران خسارات بهره‌برداران بخش کشاورزی در اثر بروز بلایای طبیعی عنوان کرد.

پ
پ

کامران کریمی، امروز(۲۴ مهر) در گردهمایی بیمه محصولات کشاورزی که با حضور جمعی از کشاورزان در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد به شرایط جوی و محیطی همیشه با نوعی ریسک همراه بوده و تولیدکنندگان این بخش با خسارات ناشی از بروز حوادث و بلایای طبیعی روبرو هستند، گفت: بخش کشاورزی با مخاطرات زیادی همچون ناپایداری شرایط جوی، آفات و بیماری‌ها و نوسان بازار روبرو است.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی دست کشاورزان را در بحران‌ها و حوادث می‌گیرد ، گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و وقوع بلایای طبیعی غیرمترقبه در کشور و استان، بدون تردید حمایت‌های بیمه‌ای در بخش کشاورزی می‌تواند در کاهش مشکلات تولیدکنندگان نقش موثری داشته باشد. به واقع بیمه محصولات کشاورزی یک خدمت و پوشش‌ بیمه‌ای است که دغدغه‌های کشاورزان را در موقع بروز خسارت‌ها کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بیمه با وجود اهمیتی که دارد، کمتر موردتوجه مورد توجه کشاورزان قرار گرفته، تاکید کرد: لازم است با برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی کشاورزان را به بیمه کردن محصولاتشان ترغیب کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای گذرا به حوادثی که بخش کشاورزی را تهدید می کند داشت و افزود: انواع مختلف محصولات کشاورزی  از جمله دام، طیور، زنبورعسل، آبزیان پرورشی و… در مقابل خسارت‌های ناشی از سوانح طبیعی و حوادث قهری نظیر تگرگ، طوفان، خشک‌سالی، زلزله ،سیل، سرمازدگی، یخبندان، آتش‌سوزی، صاعقه، آفات و امراض آسیب‌پذیر بوده و در قالب بیمه کشاورزی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

 کریمی از تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست محصولات خود را بیمه کرده و از این فرصت مهم برای حمایت از خود در بحران‌ها غافل نشوند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷