افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33450 تعداد نوشته های امروز : 1×
پیش بینی تولید ۵ میلیون اصله نهال در استان کرمانشاه
13 اردیبهشت 1402 - 0:38
شناسه : 37247

پیش بینی می‌شود تولید نهال در استان کرمانشاه تا پایان امسال به ۵ میلیون اصله برسد.

پ
پ
به گزارش افق کرمانشاه، افزایش ۱۰ برابری تولید نهال در استان کرمانشاهرئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه  گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در نهالستان‌های تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه کشت شده است.
عبدالعلی جلیلیان با بیان اینکه ۳۰۰ هزار اصله نهال نیز با بهره گیری از ظرفیت‌های دانش آموزی، همیاران طبیعت، صنایع و کارخانجات و خیران تولید شده است افزود: بنه، گلابی جنگلی، ارغوان، داغداغان، بادام کوهی،   بادامک  و گونه‌های فضای سبز، نظیر انواع سوزنی برگها، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، صنوبر و اکالیپتوس و عرعر و… از گونه های کاشته شده است.
رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگل‌داری اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه  همچنین به تولید یک میلیون اصله نهال از گونه‌های جنگلی و فضای سبز در نهالستان‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: با احتساب این مورد و تولید نهال در سایر بخش‌ها تاکنون سه میلیون اصله در نهالستان‌های استان تولید شده است.
وی افزود: با آماده سازی تمامی زیر ساخت‌های تولید نهال در نهالستان‌های جنگلی استان پیش بینی بینی می‌شود تولید نهال تا پایان امسال به بیش از ۵ میلیون اصله نهال برسد که این میزان ۱۰ برابر میزان تولید نهال در سال گذشته است.
استان کرمانشاه دارای ۵۲۷ هزار و ۴۰۳ هکتار جنگل طبیعی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷