افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
24 تیر 1402 - 13:32
شناسه : 41702

مدیرکل استاندارد کرمانشاه از انجام ۲۲۲۴ مورد بازرسی و کنترل کیفیت کالاهای تحت پوشش استاندارد در بازار مصرف کرمانشاه در سه ماهه امسال خبر داد.

پ
پ

مهدی حسین پور با اشاره به طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) به عنوان یکی از طرح‌های راهبردی سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: این طرح در استان کرمانشاه نیز با جدیت و  با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد در راستای جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد اجرا شد.

وی افزود: در این طرح، نظارت بر کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری در همه واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، صنایع برق و الکترونیک، مصالح ساختمانی، طلافروشی، شیمی و پتروشیمی، مهندسی پزشکی و… در چند مرحله از سوی بازرسان انجام شد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، طی این بازدیدهایی که از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی سطح بازار استان صورت گرفته، ۲۶۳ مورد کالای فاقد علامت استاندارد و فاقد کد ۱۰ رقمی استاندارد شناسایی و ضمن تعهد از واحد صنفی مربوطه، جهت عودت و عدم تکرار فروش اینگونه اجناس، اقدام شد. همچنین ۸۳ کالای مشکوک به جعل علامت  استاندارد شامل فرآورده رنگ، سیم وکابل، محافظ برق، صنایع غذایی و و صنایع شیمیایی کشف شده که که جهت استعلام از استان‌های محل تولید در حال بررسی است.

حسین پور یادآور شد: همچنین به منظور ارزیابی کیفیت کالاهای مصرفی و جلوگیری از تولید و عرضه محصولات بی کیفیت، طی این مدت ۷۴ قلم کالای عمدتا سلامت محور توسط بازرسان اداره کل با هزینه داخلی سازمان از بازار مصرف خریداری و جهت تطبیق با استانداردهای مربوطه درآزمایشگاه موردآزمون‌ قرار گرفته است.

وی در پایان از مردم خواست جهت اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد،  کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد محصول را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا سریعا از مشخصات واحد تولیدی و اصالت فرآورده مذکور اطلاع حاصل کنند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷