افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
27 تیر 1402 - 14:33
شناسه : 42092

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید با جهاد تبیین نسل جوان و جهانیان را با حقیقت اسلام آشنا کرده تا از این طریق شاهد گسترش اسلام در سراسر دنیا باشیم.

پ
پ

 آیت‌الله مصطفی علما، امروز(۲۷ تیر) در گردهمایی مبلغین کرمانشاه، وظیفه اصلی مبلغین را تبیین اسلام عنوان کرد و افزود: اسلام یک دین پرمحتوا است که برای کوچکترین امور زندگی انسان‌ها برنامه دارد، لذا همه باید برای تبیین این دین آسمانی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) خود و اصحابش را برای حفظ اسلام در روز عاشورا فدا کرد، گفت: این نشان از جایگاه با عظمت اسلام دارد که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا جان خود و عزیزانش را فدای حفظ این دین آسمانی کرد.

آیت‌الله‌علما در ادامه رمز ماندگاری قیام عاشورا را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: بیان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در تبیین قیام عاشورا نقش مهمی در ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع) داشته است.

وی  گفت: امام (ره) به پشتوانه جهاد تبیین، انقلاب را به پیروزی رساند و هدایت کرد، وگرنه آن زمانی که ایشان حرف از انقلاب زد، بجز یک قلم و کاغذ سرمایه ای نداشت و تعداد آدم‌های اطرافش هم از تعداد انگشت‌های دست بیشتر نبود، اما با درکی که از اسلام داشت توانست ابرقدرت ها را در برابر اسلام به زانو در بیاورد.

آیت‌الله‌علما سپس با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) بزرگترین ثروت مسلمانان هستند که نظیر ندارند و باید نهایت استفاده را از این دو ثروت برای تبیین اسلام بکنیم، تاکید کرد: قرآن به عنوان بزگترین ثروت مسلمانان بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از نزولش به اندازه‌ای حرف برای گفتن دارد، که گویی برای امروز جامعه بشری نوشته شده است.

وی با بیان اینکه باید اسلام را به حسب زمان، مکان و موقعیت تبیین کنیم، افزود: باید با جهاد تبیین نسل جوان و جهانیان را با حقیقت اسلام آشنا کرده و از این طریق شاهد گسترش اسلام در سراسر دنیا باشیم.

وی در ادامه از نسل جوان به عنوان سرمایه‌های کشور یاد کرد و با بیان اینکه حفظ جوانان باید اولویت اصلی کارهای تبلیغی باشد، گفت: انتظار می‌رود مبلغین به سراغ جوانان رفته و آنها را با اسلام و زیبایی‌های این دین به عنوان آخرین وکاملترین دین آسمانی آشنا کنند.

وی خطاب به مبلغین، گفت: به شکل ظاهری و نحوه لباس پوشیدن و طرز حرف زدن جوانان نگاه نکنید و از روی ظاهر در مورد آنها قضاوت نکنید و در پی رفاقت آنها باشید تا بتوانید آنها را با اسلام آشنا و همراه کنید.

انتهای پیام

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷