افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
به تخلفات حوزه “پوشاک مدارس” ورود جدی می‌کنیم/ فروش اجباری ممنوع
31 تیر 1402 - 11:33
شناسه : 42469

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با بیان اینکه توزیع پوشاک مدارس باید عادلانه و با قیمت و کیفیت مناسب باشد، از تشکیل پرونده برای موارد تخلف خبر داد.

پ
پ

وحید درکه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به تدریج فصل تهیه پوشاک مدارس در حال آغاز شدن است، از نظارت جدی بر روند تهیه و توزیع پوشاک مدارس خبر داد و گفت: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های مربوطه در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل این کارگروه توزیع عادلانه دوخت و تهیه پوشاک بین کارگاه‌های تولیدی و دوزندگان است، بگونه‌ای که این امر به صورت انحصاری در اختیار کارگاه‌های خاصی نباشد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرماشاه یادآور شد: دیگر رویه نادرست گذشته که گاهی مدارس به صورت مستقیم برای تامین پوشاک با کارگاه‌ها وارد تفاهم می‌شدند وجود ندارد و این کار با هماهنگی اتحادیه مربوطه صورت می‌گیرد تا همه تولیدی‌ها از تامین پوشاک مدارس بهره‌مند شوند.

درکه هدف دیگر ساماندهی تهیه و توزیع پوشاک مدارس را تعیین قیمت مناسب و منطقی برای مصرف کننده دانست و خاطرنشان کرد: مقرر شده آنالیز قیمت کارشناسی شده برای پوشاک مدارس تعیین شود و میانگین قیمتی را نیز از استان‌های دیگر به دست بیاوریم و بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: همچنین تاکید کردیم تولیدکنندگان حتما فاکتور فروش در اختیار مصرف کننده قرار دهند و تعهدی نیز از آنها برای دوخت پوشاک با کیفیت گرفته شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه همچنین “فروش اجباری” را بر اساس قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تخلف دانست و یادآور شد: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموزی را ملزم به خرید پوشاک مدرسه کند و لازم است آموزش و پرورش در این زمینه نظارت جدی داشته باشد.

درکه با بیان اینکه نظارت جدی بر روند تهیه و توزیع پوشاک مدارس در دستور کار است، اظهار کرد: هرگونه تخلفی را مشاهده کنیم با جدیت ورود کرد و پرونده تشکیل خواهیم داد.

وی از مردم هم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه پوشاک مدارس، موضوع را با تلفن ۱۲۴ (سامانه تلفنی شکایات صمت) و یا سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات در میان بگذارند تا به این تخلفات رسیدگی شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷