افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33395 تعداد نوشته های امروز : 29×
شهرداری کرمانشاه تا ۱۵ روز دیگر پروژه‌های عمرانی شهر را اولویت‌بندی کند
08 مرداد 1402 - 23:33
شناسه : 43359

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اولویت بندی پروژه های عمرانی شهر گفت: این کار موجب شفاف شدن روند پیشرفت و حرکت شهر می شود.

پ
پ

محمدطیب صحرایی در جلسه امروز (۸ مرداد) کارگروه قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه مرور تاریخچه قطار شهری در جلسات این کارگروه بی فایده است، گفت: اینکه قرار باشد هرجلسه دور هم بنشینیم و هر بار تاریخچه این پروژه را مرور کنیم، راه به جایی نمی‌بریم.

وی افزود: پروژه‌ای شروع شده و با توجه به اینکه تا این مرحله پیش رفته باید ادامه یابد و مرور تاریخچه آن فایده ای ندارد، بنابراین باید روی وضعیت فعلی پروژه متمرکز شویم.

صحرایی با اشاره به لزوم بررسی پروژه های شهری در جلسات این کارگروه، گفت: اولویت ما در این کارگروه تنها قطار شهری نیست و نیاز است که پروژه های عمران شهری هم مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: در جلسات این کارگروه بنا داریم روند حرکت شهر را ارزیابی کنیم و این امر مستلزم آن است که پروژه های عمران شهری در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرند.

صحرایی گفت: جامعه، دولت و شهرداری را از هم جدا نمی دانند و سبد اقدامات ما را مشاهده می کنند، بنابراین همه باید اهمیت ویژه ای برای اجرای پروژه های شهری و روند پیشرفت آنها قائل باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در همین راستا انتظار ما این است که شهرداری پروژه های عمران شهری را اولویت بندی کرده و چند پروژه اولویت دار خود را به این کارگروه معرفی کند.

صحرایی گفت: زمانی که بدانیم کدام پروژه ها در اولویت است و اعتبارات شهرداری صرف کدام پروژه می شود، می توانیم نگاه کلی تری نسبت به روند پیشرفت شهر داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با اولویت بندی صورت گرفته جایگاه پروژه ای مانند قطار شهری و روند پیشرفت آن مشخص می شود و می‌دانیم این پیشرفت با توجه به اولویت این پروژه و توان شهرداری رضایت بخش هست و یا نیست.

صحرایی گفت: به عنوان مسئول این استان با خواسته های به حق مردم مواجه ام و وقتی از من در خصوص پروژه های شهری می پرسند باید دلیل قانع کننده ای برای تاخیر در اجرای آنها داشته باشم و چرایی عدم پیشرفت مناسب آنها را بدانم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید پروژه های اولویت دار خود را مشخص کرده و به مردم بگوید که اعتبارات خود را به ترتیب اولویت در کجا هزینه می‌کند، گفت: تا ۱۵ روز دیگر که جلسه بعدی کارگروه تشکیل می شود، پروژه های عمرانی شهر باید اولویت بندی شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: این اولویت بندی، سرمایه گذاران را هم به مشارکت در اجرای پروژه ها راغب می کند، چرا که آنها هم متوجه ضرورت اجرای این پروژه‌ها برای شهر شده و اهمیت مسئولین را نسبت به اجرای آن درک می کنند و می‌دانند پروژه حمایت می شود.

وی در ادامه با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه های عمرانی گفت: اینکه پروژه ای باید ظرف دو سال یا سه سال تکمیل شود، عرفی است که ما مشخص کرده ایم، اما اگر همت کرده و با دستگاه های دیگر هم افزایی داشته و شیفت های کاری را افزایش دهیم، می‌توانیم سرعت اجرای پروژه ها را بیشتر کرده و از این عرف های دست و پا گیر بیرون بیاییم.

صحرایی گفت: بطور مثال عنوان کردند که تقاطع غیرهمسطح سپاه دو سال زمان نیاز دارد، اما ظرف هشت ماه تقریبا عمده کارهای آن انجام شد و این یعنی می توانیم با سرعت بیشتری پروژه ها را پیش ببریم.

وی افزود: اگر بخواهیم کرمانشاه را از عقب افتادگی هایی که دارد نجات دهیم، باید این عُرف های دست و پا گیر را کنار بزنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷