افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33165 تعداد نوشته های امروز : 2×
11 مرداد 1402 - 15:32
شناسه : 43702

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی خط شکن انجام کارهای بزرگ است، گفت: رسالت خود را انجام کارهای برزمین مانده کشور تعیین کرده‌ایم.

پ
پ

دکتر حسن مسلمی نایینی، امروز (۱۱ مرداد) در آیین افتتاح واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه، با اشاره به ذخایر غنی قیر طبیعی در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه این ذخایر به دلیل خام فروشی ثمره ای که باید را برای استان و کشور ندارد و در همین راستا نیاز است بطور جد در بحث فرآوری این محصول اقدام شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های جهاد دانشگاهی ورود به عرصه های زمین مانده کشور است و در همین راستا برای جلوگیری از خام فروشی این محصول با ارزش، کار فرآوری آن از ۱۵ سال پیش در جهاد دانشگاهی کرمانشاه آغاز شد.

مسلمی نایینی گفت: امروز بعد از ۱۵ سال کار جهادی و تحقیقاتی شاهد افتتاح اولین کارخانه تولید کربن فعال از قیرطبیعی کشور هستیم، محصول با ارزش و استراتژیکی که در بسیاری صنایع دفاعی و نظامی و حتی صنایع غذایی کاربرد دارد.

رییس جهاد دانشگاهی اجرای این پروژه را نشان‌دهنده پتانسیل بالای استان کرمانشاه در حوزه علم و فناوری دانست و افزود: در بحث علم و فناوری کرمانشاه نه تنها نیازمند نگاه ویژه مسئولین کشوری است، بلکه این استان باید نگاه ویژه به کشور داشته و سایر استان ها را از تجربیات با ارزش خود در حوزه علم و فناوری بهره مند کند.

مسلمی نایینی با اشاره به محرومیت های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف گفت: در حوزه علم و فناوری محرومیتی در این استان ندیده ایم و این استان از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در این حوزه برخوردار است.

وی تاکید کرد: این استان سرمایه های انسانی و اساتید برجسته ای همچون پروفسور شمسی پور و پروفسور خدایی دارد که نه تنها برای استان و کشور که در سطح بین‌المللی هم افتخارآفرین هستند و از برجسته ترین دانشمندان جهان اسلامی محسوب می شوند.

جهاد خط شکن کارهای بزرگ است/ رسالت خود را انجام کارهای برزمین مانده کشور تعیین کرده ایم

رییس جهاددانشگاهی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی و انقلابی یاد کرد و افزود: اهمیت کار این مجموعه زمانی مشخص می شود که مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان پایه و ستون علمی کشور یاد می کنند.

وی افزود: ایشان در صحبت های خود با برجسته کردن جایگاه جهاددانشگاهی نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی و تحقیقاتی کشور، آینده علمی کشور را به وابسته به این مجموعه و فعالیت های آن می دانند که همین امر مسئولیت ما را در جهاد دانشگاهی سنگین تر کرده است.

مسلمی نایینی گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه ای است که از همان ابتدا علم و ایمان در آن تلفیق شده است، دو اصلی که بال پرواز پیشرفت و توسعه کشور محسوب می شوند و جهاد آنها را اولویت کار خود قرار داده است.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد عهده دار پروژه های بزرگی در کشور بوده گفت: جهاد از همان ابتدا رسالت خود را انجام کارهای بر زمین مانده و سخت کشور تعیین کرده و تا به امروز با موفقیت این رسالت را به انجام رسانده است.

وی افزود: این مجموعه همیشه خط شکن کارهای سخت و دشوار در کشور بوده و  به شعار ” ما می‌توانیم” به معنای واقعی آن جامه عمل پوشانده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷