افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 8 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33168 تعداد نوشته های امروز : 5×
سرمایه‌گذاری ۲۲ همتی دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه
20 تیر 1403 - 12:40
شناسه : 62877

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، دولت سیزدهم طی سه سال اخیر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمانشاه سرمایه‌گذاری انجام داده که منجر به ارتقاء بسیاری از شاخص‌ها شده است.

پ
پ

ابوالفضل محمدی، امروز(۲۰ تیر) در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات که در برج فناوری کرمانشاه برگزار شد، از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه انجام شده یاد کرد و گفت: در این سه سال در زمینه شاخص توسعه فاوا، جایگاه استان کرمانشاه سه پله ارتقاء یافت.

وی از افزایش ۱۲ درصدی مشترکین اپراتور همراه اول و افزایش ۱۵ درصدی مشترکین اپراتور ایرانسل در این مدت خبر داد و اظهار کرد: پهنای باند و اشتراکات ثابت و سیار اینترنت نیز در این مدت ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از افزایش پوشش آنتن‌دهی در جاده‌های اصلی و فرعی استان نیز در این سه سال یاد کرد که با رشد یک درصدی به نزدیک ۹۶ درصد رسیده و افزود: اکنون در اکثر جاده‌های اصلی و فرعی استان آنتن‌دهی مناسبی داریم.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۳۵ شهر استان از اینترنت نسل چهارم (۴G) برخوردار هستند، یادآور شد: در پنج شهرستان نیز اینترنت نسل پنجم ( ۵G) را داریم.

وی از توسعه پروژه فیبرنوری در استان نیز خبر داد که تاثیر بسزایی در حوزه پهنای باند در استان خواهد داشت و خاطرنشان کرد: کرمانشاه یک کلانشهر پیشتاز در این حوزه بوده و هم اکنون کار توسط دو شرکت مخابرات و آسیاتک همزمان پیش می‌رود.

سرمایه‌گذاری ۲۲ همتی دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه درباره وضعیت اینترنت و تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز گفت: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ۹۹.۲۴ درصد و در اینترنت همراه ۹۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که باقی مانده هم عمدتا در مناطق صعب‌العبور ثلاث باباجانی، دالاهو، سنقر و … است.

به گفته محمدی، نمود پوشش خوب اینترنت در روستاهای استان را در پنج انتخاباتی که در دولت سیزدهم در کرمانشاه برگزار شد شاهد بودیم که انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی به صورت کاملا الکترونیکی برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه از افزایش اشتغالزایی در حوزه ICT در دولت سیزدهم نیز خبر داد و تاکید کرد: به علاوه در این مدت نقشه راه اقتصاد دیجیتال استان تدوین شد و اکنون بر اساس آن پیش می‌رویم.

وی مجموع سرمایه‌گذاری که دولت سیزدهم در حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمانشاه انجام داده را ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که عمدتا برای افزایش ضریب نفوذ خدمات در روستاها بوده است.

محمدی در پایان به نزدیک شدن ایام اربعین نیز اشاره کرد و گفت: از شرکت‌هایی که ظرفیت ارائه خدمات در این ایام را دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷