افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 21 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 34192 تعداد نوشته های امروز : 27×
مهم‌ترین بیماری‌های سبک زندگی امروزی: نگرانی‌ها و راهکارها
30 مهر 1403 - 11:53
شناسه : 67990

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری‌های مزمن نظیر سکته قلبی، دیابت، چاقی، سرطان و پوکی استخوان را به‌عنوان مشکلات عمده‌ای که با سبک زندگی ارتباط دارند، معرفی کرد.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از مهر،محمدرضا سهرابی بر اهمیت توجه به سلامت زنان تأکید کرد و گفت: ارتقای سلامت زنان نقش مؤثری در بهبود سلامت کل جامعه دارد.

وی با اشاره به تأثیر مواردی چون بارداری، شیردهی و یائسگی بر سلامت زنان، افزود: این مسائل می‌توانند تأثیرات زیادی بر کیفیت زندگی و سلامتی آن‌ها داشته باشند. زنان به‌عنوان محور سلامت خانواده، می‌توانند با انتخاب سبک زندگی سالم، الگوی مثبتی برای نسل‌های آینده باشند.

سهرابی سکته قلبی، دیابت، چاقی، سرطان و پوکی استخوان را از مهم‌ترین بیماری‌های مزمن مرتبط با سبک زندگی نام برد و اظهار داشت: تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی از عوامل اصلی خطر ابتلاء به این بیماری‌ها هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بانوان و مادران توصیه کرد: در تنظیم رژیم غذایی خانواده، به الگوی تغذیه سالم توجه کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش مصرف فست فودها، نمک، قند و نوشیدنی‌های شیرین را انجام دهند.

وی همچنین بر لزوم فعالیت فیزیکی در زندگی روزمره تأکید کرد و گفت: توصیه می‌شود که تمامی افراد، به‌ویژه بانوان، حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته داشته باشند تا سلامتی خود را حفظ کنند.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد که مشارکت و آگاهی جمعی در ارتقای سلامت جامعه بسیار مهم است و باید به‌طور مستمر بهبود یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷