افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
100 “مرکز و خانه بهداشت” در کرمانشاه تا سال آینده بازسازی و احداث می‌شود
13 شهریور 1401 - 22:25
شناسه : 29224

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بازسازی و احداث ۱۰۰ مرکز و خانه بهداشت در استان ظرف امسال و سال آینده خبر داد.

پ
پ

دکتر قباد محمدی، امروز (۱۳ شهریور) در آیین تجلیل از بهرورزان شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو که با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر بهداشت برگزار شد، از مجلس شورای اسلامی به عنوان ریل گذار اصلی سیاست های حوزه بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: مجلس باید بداند که هر نقصی در حوزه سلامت وجود داشته باشد، پیش از آنکه آسیب آن به پرسنل و کادر بهداشت و درمان برسد، این مردم هستند که از آن متضرر می شوند.

وی افزود: بنابراین توجه به معضلات و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت  است و باید هرچه سریعتر برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

محمدی گفت: از جمله این مشکلات بحث عدم اختصاص ردیف بودجه ویژه خدمات رسانی بهداشت و درمان در ایام اربعین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این زمینه یک ردیف بودجه کلی وجود دارد که در اختیار وزیر کشور برای توزیع است و معمولا سهمی که به حوزه بهداشت و درمان می رسد چندان کفایت نمی کند و نیاز است که در این زمینه ردیف بودجه اختصاصی برای حوزه بهداشت و درمان تعیین شود.

محمدی گفت: در حال حاضر استانی مانند کرمانشاه مرز خسروی را برای عبور زوار دارد و از طرفی ۸۰ درصد زواری که راهی مرکز مهران می شوند هم از راه های استان عبور می کنند و در این استان به آنها خدمات رسانی می‌شود و نیاز است اعتباری در این زمینه لحاظ شود.

این مسئول حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خریداری تجهیزات سرمایه ای را هم مشکل دیگر حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: این تجهیزات در مراکز دولتی و با تعرفه دولتی بکارگیری می شوند.

محمدی تراز منفی بیمارستان ها را چالش دیگر حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه تعرفه های دولتی با نرخ تورم هم خوانی ندارد، تراز تمام بیمارستان ها منفی شده و دولت در این زمنیه دو تا سه بار کمک هایی داشته، اما کافی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضع مالیات پلکانی برای پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی را هم یکی از مشکلات جامعه پزشکان عنوان کرد و افزود: اعضای هیات علمی درخواست دارند که مالیات مانند گذشته همان ۱۰ درصد محاسبه شده و بصورت پلکانی نباشد.

محمدی به کمبود فضای فیزیکی دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی هم اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی افزایش یابد و با توجه به کمبود فضای فیزیکی این نگرانی هست که کیفیت آموزش ها پایین بیاد و در این راستا نیاز است فکری اساسی برای افزایش ظرفیت دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی و بیمارستان های آموزشی صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به برخی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان هم اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین اقدامات دولت تکمیل و توسعه مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت بوده است.

وی افزود: با توجه به مصوبات خوبی که در سفر هیات دولت به استان گرفته ایم، ظرف امسال و سال آینده بیش از ۱۰۰ مرکز بهداشت و خانه بهداشت احداث و یا بازسازی می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با قدردانی از نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با دعوت آقای بخشی‌پور صورت گرفته و امیدواریم این سفر منشا خیر و برکت در حوزه بهداشت و درمان این دو شهرستان شود.

محمدی گفت: این نماینده تلاش های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان داشته و تحویل دستگاه ام.آر.آی و سی تی اسکن به استان و نیز پذیرش دانشجو در رشته هوش‌بری و اتاق عمل دنشکده پرستاری اسلام آبادغرب با پیگیری های ایشان صورت گرفته است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷