افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
آغاز برداشت مرکبات از باغات استان
17 آبان 1401 - 11:08
شناسه : 33232

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات از باغات استان با برداشت لیموشیرین قصرشیرین خبر داد.

پ
پ

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را ۱۴۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت : عمده باغات مرکبات استان در مرحله باروری بوده و سطوح کمی از آن‌ها نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

فیض قربانی با بیان اینکه لیموترش با ۴۸۰ هکتار، پرتقال با ۳۸۰ هکتار و نارنگی با ۳۰۰ هکتار به ترتیب بیشترین سطح باغات مرکبات استان را به خود اختصاص داده، گفت: در استان کرمانشاه حدود ۱۷۰ هکتار باغ لیموشیرین هم داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در استان باغات مرکبات گریپ‌فروت و نارنج را در سطح خیلی کم داریم.

فیض‌قربانی سپس با اشاره به متفاوت بودن عملکرد باغات مرکبات استان، گفت: متوسط عملکرد باغات پرتقال ۱۴ تن در هکتار، باغات لیموترش هشت تن در هکتار و باغات لیموشیرین ۱۰ تن در هکتار است.

وی لیموشیرین تولیدی در استان کرمانشاه را جزو محصولات با بازارپسندی بالا عنوان کرد و افزود: لیموشیرین تولیدی در باغات مرکبات شهرستان قصرشیرین از نظر عطر، طعم و مزه کم‌نظیر و جزو بهترین محصولات تولیدی کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: لیموشیرین قصرشیرین آن تلخی پایان خوردن لیموشیرین را ندارد و از این حیث مورد توجه است.

وی اشاره‌ای هم به افت عملکرد باغات مرکبات استان در پی خشکسالی داشت و گفت: به دلیل خشکسالی افت بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولیدات مرکبات استان را شاهد هستیم.

وی برآورد کرد: امسال حدود ۱۴ هزار تن مرکبات از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه عمده باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین هستند، گفت: در شهرستان‌های سرپلذهاب و گیلانغرب هم به میزان خیلی محدود باغات مرکبات داریم.

فیض‌قربانی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در استان کرمانشاه با برداشت لیموشیرین، گفت: برداشت مرکبات در استان تا اواخر زمستان ادامه خواهد داشت .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷