افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان کرمانشاه
08 تیر 1400 - 16:37
شناسه : 3740

دادستان کرمانشاه خروج کاه و کلش را از استان ممنوع کرد.

پ
پ

 به گزارش افق کرمانشاه،ممنوعیت خروج کاه و کلش از استان کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه امسال یکی از کم بارش‌ترین سالها طی یک دهه اخیر است گفت: با توجه به شیوه زندگی کوچ نشینی، دامپروری و نوع معیشت بخشی از جمعیت استان ،کاهش بارندگی‌ها پیامد‌هایی منفی را برای زندگی آن‌ها به همراه داشته است.
کرمی افزود: کمبود بارندگی‌ها، به شدت، میزان پوشش گیاهی و مرتعی مناطق استقرار این جمعیت را کاهش داده و موجب کاهش  حداقل ۱۲۰ هزار تن تولید علوفه در مراتع و زیر اشکوب جنگل‌های استان شده است.
دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا بر اساس گزارش‌های دریافتی، کاه و کلش در سطح استان با قیمت‌های نامتعارف خریداری و از استان خارج می‌شود که این موضوع موجب بروز مشکلات متعددی  برای دامداران شده است.
وی  گفت:  تعدادی از افراد غیر بومی از استان‌های دیگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و ادوات پیشرفته کاه و کلش پس چر مزارع کشاورزی استان را در سطح گسترده و با قیمت‌های نامتعارف خریداری، برداشت و بسته بندی کرده و به مقاصد خارج از استان و یا خارج از کشور منتقل می‌کنند.
کرمی گفت: این مسئله باعث شده تا دامپروران استان برای تعلیف دام‌های خود با کمبود علوفه مواجه شوند و از سوی دیگر این اقدام ، بالا رفتن قیمت کاه و کاهش تولیدات دامی و افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی عشایر و دامداران استان را به دنبال داشته است.
وی افزود: این موضوع در کنار  شیوع  بیماری کرونا که منجر به کاهش نیرو در بخش کشاورزی و دامداری و همچنین تغییر در سیاست‌های صادراتی بسیاری از کشور‌های جهان شده است و با در نظرگرفتن وضعیت کنونی قیمت ارز که منجر به ارزش چند برابری قیمت محصولات مختلف کشاورزی در کشور‌های همسایه شده، احتمال قاچاق آن، توسط دلالان و افراد سودجو را چند برابر می‌کند.
دادستان کرمانشاه گفت: بنابراین بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از عشایر به ویژه در مناطق محروم و دستورات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم حمایت قرار قانونی از عشایر و همچنین  به منظور صیانت از حقوق عمومی مقرر است تا پایان تابستان سال جاری فرماندهی پلیس راه استان از هرگونه خروج محموله‌های کاه و کلش به خارج از استان جلوگیری کند.
وی افزود: همچنین فرماندهی انتظامی استان به پاسگاه‌های استان ابلاغ کند که اقدامات پیشگیرانه لازم را اجرایی کنند.
کرمی گفت:  تعاونی‌های عشایری به همراه یازده شرکت تعاونی عشایر آمادگی دارند تا نسبت به خرید و ذخیره سازی کاه و کلش مکشوفه با قیمت‌های مصوب اقدام و آن را در اختیار عشایر قرار دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷