افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33496 تعداد نوشته های امروز : 6×
03 مرداد 1402 - 14:33
شناسه : 42899

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه کرمانشاه گفت: طبق روایات دینی کسانی که گذشت می‌کنند، بهشت را برای خود معامله می‌کنند.

پ
پ

آیت الله مصطفی علما، امروز (سوم مرداد) در همایش اصلاح حسینی که با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از بزرگان و صلح یاران برگزار شد، با اشاره به ایجاد مصالحه بین مردم، اظهار کرد: ایجاد صلح بین دو نفر  ارزش بسیار زیادی دارد، تا جایی که ائمه و بزرگان دینی ما روی آن تاکید فراوانی داشته‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: حضرت علی(ع) دو فرزند خود را به اصلاح ذات البین توصیه می کند که نشان از اهمیت این موضوع دارد. 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز خدمت به مردم را بعد از انجام واجبات، دارای فضلیت بسیار می‌دانست و خودش را هم خدمتگزار مردم می‌خواند. افرادی هم که در راه صلح و سازش قدم بر می‌دارند مشغول خدمت به مردم هستند. 

وی یکی از مصادیق ایجاد مصالحه بین مردم را مسئله خون صلح خواند و گفت: خون صلح اقدامی بسیار ارزشمند است و افرادی هم که در این کار دخیل هستند، سیره اسلام و ائمه و معصومین را در پیش گرفته اند. 

آیت الله علما با تاکید براینکه مصالحه باید جزء سیره و فرهنگ زندگی ما شود، اظهار کرد: بخشش و مصالحه جایگاه و منزلت انسان را بسیار بالا می برد. 

وی به تلاش هایی که مسئولین، بزرگان و متنفذین محلی برای ایجاد صلح و سازش انجام می دهند اشاره کرد و  ادامه داد: چشم افراد زیادی به شما دوخته شده تا بتوانید برای آنها خصوصا در پرونده های قتل سازش ایجاد کنید. 

 نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: خداوند در بحث قتل نفس سه حق گذشت، گرفتن دیه و قصاص را پیش روی اولیاء دم قرار داده که اگر گذشت کنند، در مقابل بهشت را به آنها خواهد داد و با این کار بهشت را معامله خواهند کرد. 

وی در پایان گفت: کسانی که گذشت می‌کنند، خدا هم این حقی که از آن گذشته‌اند را برایشان جبران خواهد کرد. 

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷