افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33504 تعداد نوشته های امروز : 14×
چهار ماده غذایی غنی از امگا ۳ که نباید از دست بدهید
31 شهریور 1403 - 12:02
شناسه : 66639

اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در حفظ سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌های عصبی و افسردگی دارند. در اینجا به معرفی چهار ماده غذایی می‌پردازیم که منابع غنی امگا ۳ هستند و می‌توانند به بهبود رژیم غذایی شما کمک کنند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از ایسنا امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که توسط متخصصان تغذیه به دلیل فواید فراوان آن، به ویژه برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی و کاهش افسردگی توصیه می‌شود. اگر به دنبال مواد غذایی غنی از امگا ۳ هستید، این چهار ماده غذایی می‌توانند به رژیم غذایی شما اضافه شوند:

  1. تخم‌مرغ از مرغ‌های پرورش‌یافته در فضای باز
    تخم‌مرغ‌های مرغ‌هایی که در مرتع و فضای باز پرورش یافته‌اند، غنی از امگا ۳ هستند. تغذیه مرغ‌ها با دانه‌های کتان باعث افزایش مقدار امگا ۳ در تخم‌های آن‌ها می‌شود و منبع مناسبی از این اسید چرب فراهم می‌کند.

  2. دانه‌های چیا
    دانه‌های چیا نه‌تنها منبع غنی امگا ۳ هستند، بلکه سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، کلسیم و فسفر نیز هستند. می‌توانید این دانه‌ها را به ماست یا سالاد اضافه کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.

  3. سویا
    سویا، که به‌ویژه در میان گیاهخواران بسیار محبوب است، نه تنها حاوی فیبر و پروتئین بالاست، بلکه یکی از بهترین منابع گیاهی امگا ۳ به شمار می‌رود. ۱۴۴۳ میلی‌گرم امگا ۳ در هر ۱۰۰ گرم سویا یافت می‌شود که آن را به یک گزینه عالی برای افزودن به سالاد یا غذاهای دیگر تبدیل می‌کند.

  4. اسفناج
    در میان سبزیجات سبز، اسفناج بیشترین میزان امگا ۳ را دارد و به طور دقیق‌تر، حاوی اسید آلفا-لینولئیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی بوده و می‌تواند به عنوان یک مکمل مفید به رژیم غذایی اضافه شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷