افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33578 تعداد نوشته های امروز : 25×
ماجرای زمین جنجالی اهدایی به «آرین سلیمی» چه بود؟
03 مهر 1403 - 16:40
شناسه : 66799

همه ماجرا از یک مصاحبه شروع شد، مصاحبه‌ای که در آن آرین سلیمی قهرمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد که زمین اهدایی به او از سوی مسئولین استان کرمانشاه دارای معارض بوده و یازده مالک دارد!

پ
پ

همین مصاحبه جنجالی موجب شد تا طبق رسم همیشگی رسانه‌های معاند موج سواری روی این موضوع را آغاز کرده و طوری ماجرا را منعکس کنند که گویا قهرمان المپیک کرمانشاهی تنها همین یک قطعه زمین را به عنوان جایزه طلای المپیک خود دریافت کرده که آن هم معارض داشته و یازده نفر دیگر ادعای مالکیت آن را دارند!

در همین راستا امروز(سوم مهر) مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با دعوت از خبرنگاران و آرین سلیمی قهرمان المپیک، بر آن شد تا شفاف سازی در خصوص این موضوع صورت گرفته و حقیقت ماجرا مشخص شود.

رامین الماسی در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های آرین سلیمی و کسب مدال با ارزش او در المپیک پاریس، گفت: قطعا اثری که مدال طلای این قهرمان کرمانشاهی دارد شاید خیلی از طرح‌ها و پروژه‌ها نداشته باشد و اثرات این مدال سالهای سال باقی می‌ماند و برای همه کرمانشاهیان مایه افتخار است.

وی افزود: با توجه به این افتخارآفرینی، در کنار سایر هدایا و جوایزی که نهادهای مربوطه در سطح کشور برای این قهرمان کرمانشاهی در نظر گرفتند، استاندار کرمانشاه هم در استان یک قطعه زمین به این جوان غیرتمند اهدا کرد.

وی تصریح کرد: در پی دستور استاندار ما هم پیگیر شده و یک قطعه زمین رایگان که در سایت طرح جوانی جمعیت در شهرک بلوردی شهر بیستون قرار دارد را به آرین سلیمی هدیه کردیم.

وی افزود: این زمین سند داشته و سند آن به اسم دولت است و هیچ معارض یا مالک دیگری ندارد و اسناد آن همه موجود است که در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این زمین اگر معارض داشته باشد که اصلا ثبت اسناد سند نمی‌زند و تمام اسناد آن موجود است که این زمین هیچ مشکلی نداشته و آماده ساخت و ساز است.

الماسی گفت: در خصوص ارزش ریالی زمین اهدایی هم عنوان شده بود که این زمین ۲۰۰ متری، ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر ارزش ندارد، درحالی که بر اساس آخرین کارشناسی صورت گرفته از سوی کارشناسان رسمی دادگستری، قیمت این زمین در سال گذشته حدود ۱.۲ میلیارد تومان بوده و قیمت فعلی آن با افزایش قیمت صورت گرفته خیلی بیشتر از اینها است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کار قهرمانان المپیک بسیار بالاست و ما از هیچ تلاشی برای تقدیر از آنها کوتاهی نمی‌کنیم، اما در بحث اهدای زمین ما باید از زمین‌هایی که در اختیار راه و شهرسازی است هدیه بدهیم و زمین باید طوری باشد که زیرساخت‌های آن فراهم باشد و تنها در اراضی که به طرح جوانی جمعیت اختصاص داشت، کار زیرسازی با اعتبارات دولتی انجام گرفته بود و می‌توانستیم آن را رایگان هدیه کنیم.

ماجرای زمین جنجالی اهدایی به «آرین سلیمی» چه بود؟

آرین سلیمی پس از این صحبت‌ها با تقدیر از مردم و مسئولین استان گفت: قدردانی مردم و مسئولین به من انگیزه و تلاش مضاعف داد که مسیری که در پیش دارم را با جدیت بیشتر پیگیری کنم.

وی افزود: قبل از المپیک هم مدال‌های زیادی گرفته‌ام و همه این مدال‌ها را به عشق مردم و عشق خانواده‌ام گرفته‌ام و هیچ وقت بابت چیزی از کسی گلایه‌ای نداشته‌ام.

وی اظهار کرد: در بحث ماجرای این زمین هم متاسفانه پدر من به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرده و نتوانسته که مسئولین مربوطه را ملاقات کند که توضیحات کافی را در خصوص زمین از آنها بگیرد. از طرفی یکی از آشناهای ما عنوان کرد که زمین دارای معارض است و اگر شرایطی فراهم می شد که پدرم با مسئولین راه و شهرسازی ملاقات می‌کرد و اسناد را مشاهده می‌کرد، قطعا این موضوع پیش نمی‌آمد.

سلیمی افزود: من هم از اطرافیان شنیدم که زمین معارض دارد و برای همین، مصاحبه‌ام صرفا جهت شفاف سازی بود و نه گلایه و شکایت و امروز هم به اینجا آمدیم و سند را دیدم و مشکل حل شد.

سلیمی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص سایر جوایزی که دریافت کرده گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از کمیته ملی المپیک دریافت کرده و یک میلیارد تومان هم از فدراسیون تکواندو گرفته‌ام و قرار است هشت میلیارد تومان هم از وزارت ورزش دریافت کنم.

وی افزود: علاوه بر اینها در استان هم ۷۰۰ میلیون تومان از اداره کل ورزش و جوانان و هیات تکواندو استان کرمانشاه دریافت کردم که متاسفانه در آن مصاحبه این موضوع را فراموش کردم، اما در مصاحبه‌های دیگر بارها عنوان کرده‌ام.

سلیمی گفت: درخواستی ندارم و از تمام مسئولینی که حمایت کردند قدردانی می کنم، چرا که این حمایت‌ها به جوانان دیگر هم انگیزه می‌دهد که در مسیر ورزش حرکت کنند.

وی در خصوص درخواست جابجایی زمین اهدایی هم گفت: درخواست دارم اگر برای مسئولین راه و شهرسازی استان مقدور است زمین بلوردی بیستون با زمینی در همین شهر کرمانشاه جابجا شود، چرا که محل زندگی و سکونت من کرمانشاه است و فاصله ۲۰ کیلومتری با زمین اهدایی دارد.

الماسی مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه هم در خصوص این درخواست گفت: در این زمینه باید از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری کنیم تا بتوانیم زمینی در جای دیگر به این قهرمان المپیک هدیه کنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷