افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33477 تعداد نوشته های امروز : 2×
کاهش چشمگیر آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
21 مرداد 1400 - 11:33
شناسه : 6771

امسال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه، جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان کرمانشاه گفت: کاهش چشمگیر آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی کرمانشاهامسال ۸ فقره آتش سوزی در ۴۶ هکتار از اراضی استان به وقوع پیوسته که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد آتش سوزی‌ها کاهش داشته است.

سنجری افزود: اقداماتی در این زمینه انجام شده که مثمر ثمر بوده از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ۲۵۵ نیروی دیده بان اطفاء حریق اشاره کرد که این دیده بان‌ها از اهالی همان منطقه هستند و به راه‌ها و مسیر‌ها آشنایی کامل دارند و در مناطق بحرانی مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۷ پایگاه حفاظتی اطفاء حریق فصلی و ۲ پایگاه اطفاء دائمی در عرصه‌های منابع طبیعی استان فعالیت می‌کنند که مجهز به دمنده آتش کوب و امکانات اطفا حریق هستند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان اظهار داشت: آموزش روستا به روستا از اقدامات دیگری است که باعث کاهش چشمگیر آتش سوزی‌ها شده و به طور میانگین روزانه ۷۰ نفر آموزش دیده اند.

سنجری افزود: در بحث اطفاء حریق بهترین نیرو‌ها مردم محلی و روستانشینان حاشیه جنگل هستند که می‌توانند در همان مراحل اولیه آتش سوزی را مهار کنند و مانع از گسترش آن شوند.

وی گفت: امسال ۱۶۵ اکیپ مردمی به منظور اطفا حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی استان ساماندهی شده اند و بیش از ۱۷۰ نیروی واکنش سریع نیز در این حوزه فعال هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷