افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
بازدید دادستان کرمانشاه از زندان ماهیدشت / آزادی ۵۴ زندانی
15 آبان 1400 - 14:35
شناسه : 12173

در بازدید دادستان کرمانشاه از زندان ماهیدشت ۵۴ زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی پیدا کردند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه ، شهرام کرمی در این بازدید با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی در حبس زدایی ، گفت: بازدید دادستان کرمانشاه از زندان ماهیدشت/ آزادی ۵۴ زندانیطی سال‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود : از آنجایی که زندانی شدن هر فرد تبعات منفی زیادی برای خودش ، خانواده اش و جامعه به همراه دارد ، تلاش می‌شود در صورت امکان از زندانی شدن افراد با ایجاد صلح و سازش بین آن‌ها جلوگیری کنیم.

دادستان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس هم به عنوان یکی دیگر از رویکرد‌ها برای جلوگیری از زندانی شدن افراد یاد کرد و گفت : خوشبختانه این طرح طی سال‌های گذشته بخوبی در کرمانشاه اجرا شده و در این زمینه از استان‌های پیشتاز کشور هستیم.

کرمی افزود : تلاش می‌شود برای افرادی هم که نمی توان از زندانی شدن آن‌ها جلوگیری کرد ، اقداماتی انجام گیرد تا زندان به محیطی مفید و کانونی برای اصلاح و تربیت آن‌ها تبدیل شود .

وی با تاکید بر لزوم گسترش مقوله مهارت آموزی و اشتغال در زندان‌های کرمانشاه اضافه کرد : این مسئله می‌تواند روی سلامت جسمی و روحی زندانیان تاثیر زیادی بگذارد ، از طرفی زندانی با مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه به یک نیروی کار ماهر تبدیل می‌شود و احتمال اینکه پس از آزادی دوباره به سمت جرم برود بسیار کم خواهد شد.

دادستان کرمانشاه به انجام فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت : کار فرهنگی می‌تواند زمینه رشد و بالندگی را در زندانیان فراهم کند.

لازم به ذکر است در این بازدید و بررسی پرونده‌های زندانیان ، ۵۴ نفر از افراد زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی پیدا کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷