افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
توزیع ۵ میلیون قطعه ماهی گلی در بازارعید
04 اسفند 1400 - 13:29
شناسه : 19197

کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان کرمانشاه گفت:۵ میلیون قطعه ماهی گلی در بازار کرمانشاه در آستانه نوروز توزیع شده است.

پ
پ

به گزارش صدا و سیما مرکزکرمانشاه ،توزیع ۵ میلیون قطعه ماهی گلی در بازارعید بابایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مرکز رسمی تکثیر ماهی گلی نداریم گفت: ماهی گلی‌ها از استان‌های شمالی  و اصفهان وارد استان می‌شود.
وی با اشاره به عمرکوتاه ماهی گلی‌ها گفت: در محیط منزل بیش از سه چهارماه عمر ندارند، اما در محیط‌های باز مانند استخر‌ها تا دو سال نیز زنده می‌مانند.
بابایی افزود: نکته مهم در نگهداری ماهی گلی‌ها جلوگیری از ورود آن‌ها به رودخانه و منابع آبی است چراکه با ورود به منابع آبی اکو سیستم منطقه و تعادل بیولوژیک آن بهم می‌ریزد.
وی گفت: برای حفظ محیط زیست از مردم تقاضا داریم که ماهی گلی‌ها در استخر‌های بسته مانند استخر پارک رها کنند.
کارشناس تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان کرمانشاه گفت: آبزیان به دلیل خونسرد بودن بیماری مشترکی با انسان ندارند به همین دلیل بیماری کرونا از آن‌ها به انسان منتقل نمی‌شود.
وی به تولید ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ واحد کوچک خانگی و ۴ مرکز صنعتی در زمینه تولید ماهی زینتی فعالیت می‌کنند که گونه‌های با ارزش ان‌ها به کشور‌های عراق مالزی و سنگاپور صادر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷