افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
کدام شرکت‌های بورسی از رفع تحریم‌ها بیشتر سود می‌برند؟
29 مرداد 1401 - 10:25
شناسه : 27848

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، با رفع تحریم‌ها وضعیت اکثر شرکت‌های بورس خصوصا سه گروه بانکی، خودرویی و پتروشیمی‌ها بسیار بهتر خواهد شد.

پ
پ

زهرا دفتری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اخباری که از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها به گوش می‌رسد، گفت: چنانچه مذاکرات به نتیجه برسد و شاهد برداشته شدن تحریم‌ها باشیم، بازار سرمایه تحت تاثیر مثبت این موضوع قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد روند صعودی بازار سرمایه و پایان دوران رکود این بازار باشیم و تاکید کرد: تاثیر رفع تحریم‌ها بر شرکت‌های بورسی متفاوت است، اما در مجموع تقریبا تمامی شرکت‌ها تاثیر مثبت را تا حدودی خواهند داشت و در این بین برخی به دوران رویایی گذشته برمی‌گردند.

به گفته مدیر سبدگردان هدف، گروه بانکی بیشترین تاثیر مثبت را از رفع تحریم‌ها خواهد داشت و مثبت شدن سهام آنها طی چند روز اخیر نیز گواهی بر این مدعاست.

دفتری با بیان اینکه گروه بانکی بیشترین آسیب را از شرایط تحریم متحمل شدند، اضافه کرد: با رفع تحریم ها امکان مبادلات بین‌المللی برای گروه بانکی فراهم شده و وضعیت آنها بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دو گروه پتروشیمی و صنایع خودرویی نیز تاثیر مثبت قابل توجهی از برداشته شدن تحریم‌ها می‌پذیرند، زیرا در شرایط تحریم برای مبادلات مالی و استفاده از تسهیلات ارزی با چالش مواجه هستند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بسیاری از این شرکت‌ها در شرایط تحریم هزینه‌های جانبی متحمل شده اند که با برداشته شدن تحریم‌ها و کاش هزینه‌های سربار، وضعیت آنها در بازار سرمایه نیز بهتر خواهد شد.

دفتری شرکت‌هایی از جمله صنایع دارویی و غذایی که عمده مواد اولیه و مصرف تولیدات آنها داخلی است را از جمله گروه‌هایی دانست که تاثیر رفع تحریم‌ها بر آنها کمتر از سایر گروه‌ها است.

وی اضافه کرد: با برداشته شدن تحریم وضعیت سایر بازارهای مالی نیز تغییر کرده و شاهد کاهش قیمت ارز، طلا، مسکن و … خواهیم بود که شاید همین امر تمایل برای ورود سرمایه به بورس را نیز افزایش دهد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷