افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
آغاز ثبت‌نام مجدد دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از ابتدای شهریور
30 مرداد 1401 - 16:25
شناسه : 27986

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز ثبت نام مجدد دانشجویان در مراکز این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده از ابتدای شهریور خبر داد.

پ
پ

دکتر سلیمان شفیعی امروز(۳۰ مرداد) در نشستی خبری، با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو برای مهر ۱۴۰۱ در این دانشگاه، اظهار کرد: از ۲۴ مرداد آغاز پذیرش دانشجویان علاقمند به تحصیل در هشت مرکز علمی کاربردی استان آغاز و پس از پایان مهلت مقرر به اتمام رسید و از ابتدای شهریور تا چهارم این ماه هم یک ثبت نام مجدد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجویان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه در ۱۴۰ رشته خواهد بود که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی دارد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه بااشاره به تنوع رشته ها در این دانشگاه عنوان کرد: از ۱۴۰ رشته ای که در این دانشگاه پذیرش دانشجو انجام می شود، ۷۵ رشته در مقطع کاردانی و ۶۵ رشته در مقطع کارشناسی است‌.

وی یادآورشد: از مجموع ۱۴۰ رشته این دانشگاه ۴۸ رشته جدید است که ۲۲ رشته در مقطع کاردانی و ۲۶ رشته در مقطع کاردانی است که برای اولین بار در آنها پذیرش دانشجو داریم.

شفیعی ظرفیت پذیرش این دانشگاه برای مهر ۱۴۰۱ را ۸۶۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۴۵۹۰ صندلی خالی مربوط به مقطع کاردانی و ۴۰۸۰ صندلی خالی هم مربوط به مقطع کارشناسی است.

وی بااشاره به فعالیت هشت مرکز علمی کاربردی در استان، عنوان کرد: پذیرش مجدد دانشجو برای مهر ۱۴۰۱ در شش مرکزِ جهاد دانشگاهی، هلال احمر، همیاری شهرداریها، فرماندهی انتظامی، امام رضا(ع) و مدیریت صنعتی انجام خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه با تاکید براینکه تمام رشته های این دانشگاه تقاضامحور و مبتنی بر بازار کار هستند، عنوان کرد: هدف ما پرورش نیروی انسانی ماهر است و تلاش داریم تا رشته های ما با رشته های دیگر دانشگاه ها حداقل همپوشانی را داشته باشد.

وی از مربیگری بوکس، مربیگری پرورش اندام، مربیگری رشته های رزمی، مربیگری فوتبال، هنرهای تجسمی گرایش عکاسی، طراحی گرافیک، مد و پوشاک، تصویرسازی، آهنگ سازی ایرانی، نوازندگی ساز کلاسیک، کاردانی و کارشناسی گردشگری، بورس، صنایع دارویی و … به عنوان برخی از رشته های جدید این دانشگاه نام برد. 

شفیعی در ادامه یکی از اهداف مهم پیش روی دانشگاه را توسعه دوره های کوتاه مدت مهارتی دانست و گفت: در این راستا با برگزاری ۵۱ دوره کوتاه مدت موافقت اولیه شده و در حال حاضر هم در چهار دوره در حال ثبت نام هستیم.

وی از تزریقات و پانسمان و بانداژ، ادله اثبات دعوا، نرم افزار تحلیل سازه و اصول و مبانی کمپینگ برندینگ و بازاریابی به عنوان چهار دوره کوتاه مدت جدید نام برد.

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه از برنامه ریزی این دانشگاه برای برگزاری رویدادهای شتابی هم خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برای سال‌جاری برگزاری پنج رویداد شتابی را در دستور کار قرار داده ایم که در حوزه های کسب و کارهای فناورانه تقاضا محور مبتنی بر وب و موبایل، کسب و کارهای مرتبط با بازار سرمایه، هوشمندسازی ترافیک استان کرمانشاه، امداد و نجات جاده ای و کسب و کارهای خانگی با محوریت غذا هستند.

وی در ادامه به جایگاه مهم آموزش های مهارتی در دنیا اشاره کرد و گفت: آموزش های مهارتی یکی از انواع آموزش های عالی در جهان است که همزمان با انقلاب صنعتی شکل گرفت و طول عمر کمتر از ۱۵۰ سال دارد، با اینحال در کشورهای توسعه یافته مبنای توسعه پایدار و تولید ثروت همین آموزش های مهارتی است.

شفیعی افزود: در این کشورها، آموزش های مهارتی حجم زیادی از آموزش های عالی را به خود اختصاص داده، بگونه ای که ۸۰ درصد از نظام آموزشی این کشورها، آموزش مهارتی است.

وی به وضعیت آموزش های مهارتی در کشورمان اشاره کرد و گفت: در کشور ما عمر آموزش های مهارتی حدود ۴۰ سال است و پس از انقلاب اسلامی و اصلاحات آموزشی مورد توجه قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره بر نشر، گسترش و تعمیق آموزش های مهارتی تاکید دارند، گفت: تربیت “پنجه های کارآمد” یکی از کلید واژه هایی است که در بیانات ایشان وجود دارد.

وی به تاثیرات آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال، کارآفرینی، تولید و ثروت اشاره کرد و افزود: با این وجود طبق پژوهش های انجام شده، آموزش های مهارتی هنوز در کشور ما جایگاه بالایی ندارد.

شفیعی با بیان اینکه در کشور ما آموزش های مهارتی به دو شکل رسمی و غیررسمی ارائه می شود، گفت: سازمان فنی و حرفه ای متولی آموزش های غیر رسمی و دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی و آموزش و پرورش متولی آموزش های رسمی هستند که در این بین گستره ترین و قوی ترین آموزش ها مربوط به دانشگاه علمی کاربردی است.

وی ماموریت انتقال دانش فنی و کار به متقاضیان و شاغلین در بخش های مختلف برای توانمند شدن این افراد را از ماموریت های اصلی دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: آموزش های علمی کاربردی تلفیقی از فن، هنر و علم است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه آموزش های مهارتی در احادیث و روایات هم مورد تاکید قرار داشته و تاریخی طولانی در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، گفت: با این وجود ما هنوز از آموزش های مهارتی چندان استفاده ای نکرده ایم که در دانشگاه علمی کاربردی این مهم به عنوان یک اصل مطرح است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷