افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33472 تعداد نوشته های امروز : 23×
افتتاح بیمارستان “شیمی درمانی” کرمانشاه تا پایان سال/ بزودی قطب درمان “سرطان” می‌شویم
05 شهریور 1401 - 18:25
شناسه : 28593

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی رادیوتراپی و شیمی درمان تا پایان سال خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه کرمانشاه به قطب درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود.

پ
پ

دکتر قباد محمدی، امروز(پنجم شهریور) در آیین بزرگداشت روز پزشک و روز داروساز  به تشریح بخشی از برنامه های دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان پرداخت و افزود: در سفر اخیر هیات دولت هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از جمله پروژه های مصوب این سفر، تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شیمی درمانی و رادیوتراپی است که در جوار بیمارستان امام رضا(ع) در حال ساخت است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار، این پروژه تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

محمدی با اعلام اینکه با افتتاح این پروژه کرمانشاه به قطب درمان سرطان و قطب شیمی درمانی غرب کشور تبدیل می شود، یادآور شد: تجهیزات پیشرفته این بیمارستان که در کشور بی‌نظیر است با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و هم اکنون ارزش آن به بیش از هزار میلیارد تومان می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پروژه دیگر مهم مصوب سفر رییس جمهور را تکمیل اورژانس بیمارستان طالقانی کرمانشاه عنوان کرد و افزود: برای این پروژه ۷۰ میلیارد تومان مصوب شده که در صورت تخصیص این پروژه نیز ظرف یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمدی تکمیل اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه و تکمیل اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب را نیز بخش دیگری از مصوبات این سفر عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: تکمیل دانشکده پزشکی و دندانپزشکی هم از دیگر مصوبات این سفر به شمار می‌رود.

وی افزود: در این سفر همچنین تکمیل فاز توسعه بیمارستان سرپل ذهاب با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات سفر خبر داد و افزود: اجرای پروژه های مصوب سفر به سرعت در حال انجام است.

افتتاح بیمارستان "شیمی درمانی" کرمانشاه تا پایان سال/ بزودی قطب درمان "سرطان" می‌شویم

کرمانشاه از بزرگترین قطب های پزشکی و داروسازی کشور است

محمدی در ادامه از کرمانشاه به عنوان یکی از بزرگترین قطب های پزشکی و داروسازی کشور یاد کرد و افزود: در حوزه پزشکی و داروسازی نه تنها به مردم استان، بلکه به استانهای همجوار و حتی کشور همسایه عراق هم خدمات می دهیم.

وی افزود: امروز آخرین امکانات پزشکی در استان فراهم است و افتخاری برای استان است که به عنوان قطب پزشکی و داروسازی فعالیت می‌کند.

محمدی به فعالیت های حوزه داروسازی استان هم اشاره کرد و افزود: در حیطه داروسازی جزو بهترین های کشور هستیم و دانشکده داروسازی کرمانشاه جزو فناورترین دانشکده های داروسازی کشور است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود برنامه داریم امسال چندین کارگاه ساخت دارو را در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسازیم و کار نقشه اجرایی آن هم شروع شده است.

محمدی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته یک سوله برای ساخت محصولات نیمه جامد و سوله دیگر برای ساخت محصولات دارویی جامد احداث می شود.

محمدی در ادامه به رسالت جامعه پزشکان اشاره کرد وافزود: علی رغم یکسری ناملایمات که در بحث تعرفه و مالیات و… پزشکان وجود دارد، این جامعه فرهیخته هرگز فراموش نخواهند کرد که رسالت اصلی آنها این است که دردی از دردهای بیماران کم کنند.

وی افزود: انتظار از جامعه پزشکی این است که آسایش بیماران را در اولویت قرار داده و بیمارانی که از نظر مالی ضعیف هستند را در همان بخش دولتی و با تعرفه پایین درمان کرده و از ارجاع آنها به مراکز خصوصی اجتناب کنند.

محمدی گفت: همچنین انتظار این است که تمام پزشکان از کارت خوان استفاده کرده و بیماران را برای تامین پول نقد ارجاع ندهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه اکثریت قاطع جامعه پزشکان چنین عمل کرده و این انتظارات را برآورده کرده و نام نیکی در میان مردم دارند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷