افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 33476 تعداد نوشته های امروز : 1×
انجیر، میوه‌ای شیرین و سالم با خواص درمانی
29 شهریور 1403 - 12:02
شناسه : 66573

انجیر یک میوه معمولی نیست. در واقع، مجموعه گل‌های وارونه‌ای است که اگر به حال خود رها شوند، از داخل به بیرون شکوفا می‌شوند. این میوه‌ها معمولاً در مدیترانه و خاورمیانه رشد می‌کنند، مناطقی که برای بخش بزرگی از سال گرم، آفتابی و خشک هستند.

پ
پ

به گزارش افق کرمانشاه به نقل از وب ام دی انجیر از زمان‌های قدیم با سلامتی و فراوانی مرتبط بوده است. این میوه به صورت نمادین به دیمتر، الهه کشاورزی و باروری یونان، و همچنین به خدای باکوس در روم باستان تقدیم می‌شد.

قبل از اینکه شکر رایج شود، انجیرها معمولاً برای شیرین کردن دسرها استفاده می‌شد. امروزه، با توجه به اینکه مردم به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر برای شکر تصفیه شده هستند، بسیاری به انجیرها روی می‌آورند.

خواص درمانی انجیر

یکی از دلایلی که بسیاری از وبسایت‌های تغذیه سالم غذاهایی با انجیر را معرفی می‌کنند، این است که انجیرها به رفع هوس‌های شیرین کمک می‌کنند و همچنین بسیاری از خواص درمانی مهم را ارائه می‌دهند.  در اینجا برخی از خواص درمانی انجیر را که می‌توانید هنگام خوردن این میوه از آن لذت ببرید، ذکر می‌کنیم:

  • کاهش فشار خون بالا: فشار خون بالا، که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی شود. یکی از عواملی که منجر به فشار خون بالا می‌شود، عدم تعادل پتاسیم ناشی از مصرف بیش از حد سدیم و پتاسیم کافی نیست. انجیرها یک غذای غنی از پتاسیم هستند و می‌توانند به اصلاح این عدم تعادل کمک کنند. در همین حال، سطح بالای فیبر در انجیرها می‌تواند به دفع سدیم اضافی از سیستم کمک کند.
  • بهبود هضم: مشکلات گوارشی از یبوست تا اسهال متغیر است. در هر دو انتهای طیف، افزایش مصرف فیبر می‌تواند کمک کند. علاوه بر محتوای بالای فیبر، انجیرها به روش دیگری نیز به هضم کمک می‌کنند. آن‌ها منبع عالی پری‌بیوتیک هستند که سلامت کلی روده را بهبود می‌بخشند.
  • افزایش تراکم استخوان: انجیرها منبع خوبی از کلسیم و پتاسیم هستند. این مواد معدنی می‌توانند در کنار هم برای بهبود تراکم استخوان کار کنند که به نوبه خود می‌تواند از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری کند. مطالعات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به ویژه می‌تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد و گردش استخوان را کاهش دهد. در همین حال، کلسیم یک جزء ساختاری اصلی استخوان‌ها است و افزایش مصرف کلسیم نشان داده شده است که ساختار معدنی استخوان را در کودکان و نوجوانان بهبود می‌بخشد.
  • ارزش غذایی: یکی از مزایای اصلی انجیرها این است که آنها یک غذای طبیعی بدون چربی و کلسترول هستند. همچنین منبع عالی ویتامین‌های A و C، کلسیم، آهن، پتاسیم و منیزیم هستند.

اندازه وعده‌ها

اگرچه انجیرها به طور متوسط سالم هستند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه یک وعده یک انجیر متوسط است. قند موجود در انجیرها می‌تواند به سرعت افزایش یابد اگر به صورت مشت‌کوب خورده شوند و بسیاری از دستور پخت‌هایی که در اینترنت می‌بینید، تعداد زیادی انجیر را می‌طلبند. همیشه مقدار انجیر موجود در غذاهایی که می‌خورید را در نظر داشته باشید و خود را محدود کنید تا مصرف کلی قند خود را پایین نگه دارید.

نحوه تهیه انجیر

انجیرها می‌توانند به راحتی به عنوان یک میان وعده تازه خورده شوند یا نصف شوند و برای افزودن تردی و طعم به سالاد یا ساندویچ ریخته شوند. با این حال، همچنین روش‌های خوشمزه بسیاری برای پخت با استفاده از انجیر به عنوان یک شیرین‌کننده وجود دارد.

یک گزینه این است که انجیرها را خرد کرده و مانند کشمش به خمیر اضافه کنید. به این ترتیب، انجیرها در نان‌ها، کوکی‌ها و مافین‌ها عالی هستند.

میله‌های انجیر می‌توانند با پخت انجیرهای خرد شده روی حرارت متوسط تا نرم و مرطوب شدن تهیه شوند. سپس، آنها می‌توانند با سایر مواد در یک ظرف فشرده شوند.

گزینه دیگر این است که انجیرهای خود را طولی برش دهید، با عسل و دارچین طعم‌دار کنید و برای ۴۰ دقیقه در فر بپزید تا یک دسر شیرین یا یک غذای جانبی خوشمزه تهیه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 091-0041-0040
پسـت الـکترونیـکی info@ofoqkermanshah.ir
آدرس پسـتی کرمانشاه - کسری، مقابل مرکز خدمات سلامت شهری حاج مصظفی منصوبی، پلاک۵۷